Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026

ΥΠΕΣ: Τέλος στα δημοτικά τέλη μέσω ΔΕΗ – Πως θα κάνουμε απευθείας πληρωμές στους δήμους

 


 Η απευθείας καταβολή των δημοτικών τελών αναμένεται από τις αρχές του 2028, σύμφωνα με τον κ. Λιβάνιο

  • Προβλέπεται η έκδοση ΠΔ, με τη σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ και των αρμόδιων υπουργείων, ώστε να δημιουργηθεί νέο σύστημα είσπραξης των δημοτικών τελών
  • Η αποσύνδεση αποτελεί διαχρονικό αίτημα τόσο των δήμων όσο και των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας και του ΔΕΔΔΗΕ
  • Τον δρόμο για απευθείας είσπραξη των δημοτικών τελών από τους δήμους, και όχι μέσω των λογαριασμών ρεύματος, ανοίγει νομοτεχνική βελτίωση που επέφερε ο υπουργός Εσωτερικών, Θόδωρος Λιβάνιος στο νομοσχέδιο για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η συζήτηση του νομοσχεδίου ολοκληρώνεται σήμερα στην ολομέλεια της Βουλής, με τη σχετική ψηφοφορία.
  •  

    Απευθυνόμενος στο Σώμα, ο κ. Λιβάνιος είπε ότι με τη νομοτεχνική βελτίωση, προβλέπεται ένα Προεδρικό Διάταγμα, με σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΕ και των συναρμόδιων υπουργείων – ώστε να δίδεται η δυνατότητα να εξεταστεί και να υλοποιηθεί ένα σύστημα καταβολής των δημοτικών τελών, όχι πλέον μέσω λογαριασμών της ΔΕΗ αλλά μέσω και άλλων τρόπων, όπως γίνεται η αντίστοιχη είσπραξη φορολογίας.

    Ουσιαστικά, πρόσθεσε, ανοίγει ο δρόμος, προκειμένου να υπάρχει η νομοθετική πρόβλεψη, για να αποχωριστούν τα δημοτικά τέλη – κάποια στιγμή στο μέλλον – από τους λογαριασμούς του ρεύματος, που είναι και ένα αίτημα και των παρόχων και του ΔΕΔΔΗΕ και εν τέλει και των δήμων, διαχρονικώς

    Πότε και πώς θα καταβάλλουμε τα δημοτικά τέλη;

    Να σημειωθεί ότι ο κ. Λιβάνιος, συνομιλώντας με τους κοινοβουλευτικούς συντάκτες, εξήγησε ότι σε πρώτη φάση δεν θα αλλάξει κάτι στον τρόπο καταβολής των δημοτικών τελών. Στόχος είναι η εφαρμογή του νέου συστήματος να γίνει από την 1η Ιανουαρίου του 2028.

    «Δεν αλλάζει κάτι στην είσπραξη, απλά δεν θα εισπράττουν οι εταιρείες ενέργειας τα δημοτικά τέλη», εξήγησε ο υπουργός Εσωτερικών. Το νέο σύστημα, με βάση τον νυν σχεδιασμό, θα θυμίζει αυτό του ΕΝΦΙΑ: θα εκδίδεται μία φορά τον χρόνο και θα μπορεί να αποπληρώνεται σε 12 δόσεις. Η εφαρμογή, διευκρίνισε, δεν θα γίνει άμεσα, καθώς απαιτείται πληροφοριακό σύστημα και ο κατάλληλος μηχανισμός.

    Με έτερη νομοτεχνική βελτίωση του κ. Λιβάνιου, στις αυτοδιοικητικές εκλογές που θα γίνουν με το νέο σύστημα (του ενός γύρου), «εάν κάποιος συνδυασμός, μαζί με τις συμπληρωματικές ψήφους, πάρει κάτω από 42%, θα μειωθεί λιγάκι η πλειοψηφία, που έχει στο Δημοτικό Συμβούλιο. Αντί για παράδειγμα να είναι 15-10, θα είναι 14-11. Θα υπάρχει μία κάμψη των “τριών πέμπτων” σε πιο αναλογικό σύστημα, κατά τι», είπε ο κ. Λιβάνιος.

    • Το ποσοστό εισπραξιμοτητας των δημοτικών τελών ύδρευσης (όχι ΕΥΔΑΠ ) από τους δημους είναι κοντά στο 50 τοις 100 δηλ. νερό συν τέλη συντήρησης, πληρώνει ο ένας από τους δύο δημότες.

    Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Δημοσίευση σχολίου