Με ιδιαίτερη επιτυχία υλοποιήθηκε η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος «Παίζω, Γνωρίζω, Μεταβαίνω», με στόχο την υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους στην ομαλή μετάβαση από τον Βρεφονηπιακό Σταθμό στο Νηπιαγωγείο και την προσαρμογή τους στο νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
🟡 1ο στάδιο: Προετοιμασία και
ενημέρωση
Το πρώτο στάδιο του προγράμματος επικεντρώθηκε στην προετοιμασία των παιδιών
και των γονέων για τη μετάβαση στο Νηπιαγωγείο. Κατά την ενημερωτική συνάντηση
παρουσιάστηκαν οι στόχοι, η φιλοσοφία και οι δράσεις του προγράμματος, ενώ
δόθηκε η δυνατότητα ανταλλαγής προβληματισμών και εμπειριών σχετικά με τη
διαδικασία μετάβασης. Τα παιδιά είχαν την πρώτη τους γνωριμία με τα
συνεργαζόμενα Νηπιαγωγεία μέσω διαδικτυακής επικοινωνίας και προβολής
φωτογραφικού υλικού των χώρων.
🟢 2ο στάδιο: Βιωματική γνωριμία με το
Νηπιαγωγείο
Το δεύτερο στάδιο περιλάμβανε επισκέψεις των παιδιών στα Νηπιαγωγεία, με στόχο
τη βιωματική εξοικείωση με το νέο σχολικό περιβάλλον. Τα παιδιά είχαν την
ευκαιρία να γνωρίσουν τους χώρους, τις
εκπαιδευτικούς και την καθημερινότητα του Νηπιαγωγείου, συμμετέχοντας σε κοινές
δράσεις, παιχνίδια και δραστηριότητες συνεργασίας.
🔵 3ο στάδιο: Αποτίμηση και
ανατροφοδότηση
Το τρίτο στάδιο αφορούσε την αποτίμηση της εμπειρίας και την αξιολόγηση της
πιλοτικής εφαρμογής. Μέσα από συζητήσεις, δραστηριότητες έκφρασης συναισθημάτων
και ανατροφοδότηση από παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς καταγράφηκαν τα οφέλη,
οι εμπειρίες και οι προτάσεις βελτίωσης, με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη και
διεύρυνση του προγράμματος.
Η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος υλοποιήθηκε μέσα από τη συνεργασία της Υπεύθυνης του 10ου Βρεφονηπιακού Σταθμού Αιγάλεω Ειρήνης Κοντού, της Διευθύντριας του 12ου Νηπιαγωγείου Αιγάλεω Μαρίας Βερδάκη, της Διευθύντριας του 16ου Νηπιαγωγείου Αιγάλεω Μαίρης Στεργίου, της επιστημονικά υπεύθυνης του προγράμματος Έλενας Σωτηροπούλου, Επίκουρης Καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και της παιδοψυχολόγου του Δήμου Αιγάλεω Έφης Καραμπά.
Η υλοποίηση της δράσης πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της Αντιδημάρχου Κοινωνικής Προστασίας, Παιδικών Σταθμών & Θεμάτων Ισότητας Νίκης Βελλιανίτη καθώς και του Αντιδημάρχου Παιδείας, Πολιτισμού & Νέας Γενιάς Γιάννη Κουτούλια, οι οποίοι διαχρονικά στηρίζουν πρωτοβουλίες και καινοτόμες δράσεις που ενισχύουν την ποιότητα και τη συνεχή αναβάθμιση των υπηρεσιών προσχολικής αγωγής.
Ιδιαίτερα σημαντική υπήρξε η συμβολή της Διεύθυνσης και των στελεχών των Παιδικών Σταθμών του Δήμου Αιγάλεω, καθώς και των παιδαγωγών πρώιμης παιδικής ηλικίας και των νηπιαγωγών, που συνέβαλαν ενεργά στον σχεδιασμό και την υλοποίηση του προγράμματος, δημιουργώντας ένα ασφαλές και υποστηρικτικό πλαίσιο μετάβασης για τα παιδιά.
Μέσα από τη συνεργασία των εκπαιδευτικών, των γονέων, των υποστηρικτικών υπηρεσιών του Δήμου και του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ), τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να εξοικειωθούν με το νέο σχολικό περιβάλλον, να εκφράσουν σκέψεις και συναισθήματα σχετικά με τη μετάβαση και να αναπτύξουν αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης απέναντι στη νέα εκπαιδευτική βαθμίδα.
Η πιλοτική εφαρμογή αποτέλεσε το πρώτο βήμα για τη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου πλαισίου συνεργασίας μεταξύ Βρεφονηπιακών Σταθμών, Νηπιαγωγείων και οικογενειών.
Τα συμπεράσματα και τα δεδομένα που προέκυψαν θα αξιοποιηθούν για την περαιτέρω ανάπτυξη και διεύρυνση του προγράμματος κατά την επόμενη σχολική χρονιά, με στόχο τη διαμόρφωση και εδραίωση καλών πρακτικών που υποστηρίζουν αποτελεσματικά την ομαλή μετάβαση των παιδιών στο Νηπιαγωγείο.
Η μετάβαση αποτελεί μια ιδιαίτερα σημαντική αναπτυξιακή και εκπαιδευτική διαδικασία και η δημιουργία σταθερών γεφυρών συνεργασίας μεταξύ των Βρεφονηπιακών Σταθμών, των Νηπιαγωγείων, των οικογενειών και των υποστηρικτικών υπηρεσιών συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση της ασφάλειας, της αυτοπεποίθησης και της θετικής προσαρμογής του κάθε παιδιού στο νέο σχολικό περιβάλλον.










Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου