Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022

Κριτων Αρσένης: Αδιαφορία του Υπουργείου για τα σωρευμένα προβλήματα του ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου


Από το Σεπτέμβριο του 2020, ο Σύλλογος διδασκόντων, ο Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων και η Δ/νση του σχολείου, έχουν ενημερώσει με κάθε πρόσφορο τρόπο, για τις σοβαρές ανάγκες της μονάδας σε υποδομή και προσωπικό προκειμένου να μπορεί να λειτουργεί αποτελεσματικά και να εκπληρώσει το σκοπό για τον οποίο τα σχολεία αυτά θεσμοθετήθηκαν, για όλους/ες τους μαθητές/τριες και τους/τις εκπαιδευτικούς.

Ενδεικτικά, κατά τη διάρκεια της τρέχουσας σχολικής χρονιάς υπήρχε έλλειψη 30 εβδομαδιαίων διδακτικών ωρών με αποτέλεσμα να μη διδάσκονται συγκεκριμένα μαθήματα (π.χ Ζωικής και Φυτικής Παραγωγής, θεωρίας και εργαστηρίων, του τομέα Γεωπονίας της Β' Λυκείου) ανάμεσα στα οποία και μάθημα εξεταζόμενο της τράπεζας θεμάτων του τομέα Υγείας- Πρόνοιας και Ευεξίας της Β Λυκείου.

 Το κενό «καλύφθηκε» με μεταφορά Αναπληρωτή εκπαιδευτικού σχετικής ειδικότητας από άλλο σχολείο ο οποίος τοποθετήθηκε μία εβδομάδα πριν από τις διακοπές του Πάσχα και οι μαθητές/τριες, με σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες, κλήθηκαν να καλύψουν την ύλη του μαθήματος της χρονιάς μέσα σε ένα μήνα.

 Κατά την τρέχουσα (και προηγούμενη) σχολική χρονιά, δεν τοποθετήθηκαν τρία μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, (Ψυχολόγος, Κοινωνική/ος Λειτουργός, Νοσηλευτής/τρια) όπως θεσμικά προβλέπεται βάσει του αριθμού των μαθητών/τριων του σχολείου.

Εκτός των παραπάνω η κτηριακή υποδομή του σχολείου κρίνεται ανεπαρκής και ακατάλληλη καθώς το σχολείο ανά έτος «μεγαλώνει». Ειδικότερα, λείπουν 7 αίθουσες θεωρητικής διδασκαλίας για την τρέχουσα σχολική χρονιά. Η έλλειψη αυτή αναγκάζει μαθητές/τριες και διδάσκοντες 3 τμημάτων της Β' Λυκείου να «στοιβάζονται» σε μια αίθουσα, την ίδια διδακτική ώρα (Β1, Β2, Β3). Το ίδιο συμβαίνει και στα τμήματα της Α' Λυκείου (Α1,Α2 και Α3,Α4).

Όπως γίνεται φανερό, είναι αδύνατον 2 ή 3 εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων να διδάσκουν το μάθημα τους ταυτόχρονα την ίδια διδακτική ώρα στην ίδια αίθουσα και εκτός από αντιπαιδαγωγικό είναι και επικίνδυνο για την ψυχική και σωματική υγεία των μαθητών και εκπαιδευτικών, δεδομένου ότι 18-23 μαθητές/τριες με αυτισμούς, ΔΕΠΥ και άλλου τύπου ψυχοκοινωνικές δυσκολίες καλούνται να συνυπάρξουν για 6 διδακτικές ώρες σε ένα πολυδιασπαστικό περιβάλλον ενώ παράλληλα είναι αδύνατη η τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας που ορίζεται από το πρωτόκολλο του Covid-19. Λόγω της έλλειψης σχεδιασμένων και εξοπλισμένων εργαστηριακών χώρων που θα έπρεπε να έχει το σχολείο η επαγγελματική κατάρτιση των μαθητών/τριών είναι ελλιπής. 

Παρά το γεγονός λοιπόν ότι στο σχολείο φοιτούν παιδιά με βεβαρημένη υγεία και ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά, αυτά τα παιδιά δέχονται συμβουλευτική/θεραπευτική και νοσηλευτική υποστήριξη, καθημερινά σε διαδρόμους και παγκάκια καθώς δεν υπάρχει διακριτή αίθουσα covid-19 ή/και πρώτων βοηθειών, αίθουσα συμβουλευτικής, αίθουσα εργοθεραπευτικής υποστήριξης.

 Το εκπαιδευτικό προσωπικό (30 και πλέον διδάσκοντες/ουσες) στριμώχνεται σε ένα γραφείο διδασκόντων, και 10 μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ σε ένα γραφείο ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, ακυρώνοντας στην πράξη, την επιστημονική δουλειά των διαφορετικών ειδικοτήτων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού.

 Με τις παραπάνω συνθήκες, οι εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές/τριες, ανησυχούν ότι το σχολείο δεν θα μπορέσει να συνεχίσει τη λειτουργία του καθώς είναι αδύνατη η παροχή εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου με την απαιτούμενη ποιότητα, ενώ οι συνέπειες των επισφαλών και επικίνδυνων συνθηκών λειτουργίας εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την υγεία και τη σχολική εμπειρία των μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών και γονέων.

Επειδή για τα προβλήματα της κτηριακής υποδομής το Υπ. Παιδείας έχει ενημερωθεί εδώ και δύο χρόνια χωρίς να έχει υπάρξει λύση μέχρι σήμερα, ενώ η ενίσχυση και η παροχή ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου στα ειδικά σχολεία αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Πολιτείας,

Ερωτάται η κ. ΥπουργόςΓιατί εδώ και δύο χρόνια δεν έχετε επιλύσει τα σοβαρά κτιριακά προβλήματα που υποβαθμίζουν το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο και εγκυμονούν κινδύνους για την υγεία των μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών και γονέων στο ΕΝΕΕΓΥΛ Περιστερίου;
Γιατί δεν τοποθετήθηκαν εγκαίρως οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω αναφερόμενων ειδικοτήτων με αποτέλεσμα οι μαθητές/τριες να χάσουν πάνω από τις μισές εκπαιδευτικές ώρες των συγκεκριμένων τομέων;

Ο ερωτών Βουλευτής
Κρίτων Αρσένης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου