9ο Δημοτικό Αιγάλεω, 95 παιδιά χάνουν το σχολείο τους χωρίς λόγο
Καμία σαφή απάντηση που να βάλει τέλος στην αγωνία 95 παιδιών του 9ου δημοτικού σχολείου Αιγάλεω, των οικογενειών και των δασκάλων τους δεν έδωσε στη βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών απαντώντας στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη.
Το σχολείο απειλείται οποιαδήποτε στιγμή με έξωση από τους ιδιοκτήτες του χώρου, και αν αυτό συμβεί, τον Σεπτέμβριο κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί σε αυτή τη σχολική κοινότητα. Το κοντινότερο σχολείο απέχει δύο χιλιόμετρα και δεν έχει χώρους, δηλαδή τα παιδιά θα πακτωθούν σε κοντέινερ, θα χάσουν συμμαθητές και δασκάλους εφόσον μοιραστούν σε άλλα σχολεία, και οι γονείς θα πρέπει να βρουν τρόπους να τα μεταφέρουν εκεί με αυτοκίνητο.
Το υπουργείο μέσω του κ. Πέτσα έδωσε κάλυψη στον δήμαρχο για τους χειρισμούς του στην υπόθεση. Το συμβόλαιο έχει λήξει από το 2019. Το υπουργείο Εσωτερικών είχε δώσει στον Δήμο τα χρήματα για την πληρωμή των ενοικίων στους ιδιοκτήτες. Τώρα μας λέει ο υπουργός ότι ο Δήμος αναφέρει εγγράφως πως υπήρχαν ζητήματα με το μίσθωμα, “ζητήθηκε επαναδιαπραγμάτευση των όρων”, “ο ιδιοκτήτης του ακινήτου δε δέχτηκε και προχώρησε στη διαδικασία έξωσης”. “Έκτοτε υπήρξαν δικαστικές αποφάσεις, με αποτέλεσμα ο Δήμος, με βάση τη χρηματοδότηση που έχει πάρει από το υπουργείο Εσωτερικών… κατέβαλε αυτά τα μισθώματα”. Άρα, τα χρήματα για τα μισθώματα υπήρχαν, αλλά καταβλήθηκαν από τον Δήμο στους ιδιοκτήτες μετά τις δικαστικές αποφάσεις.
“Είναι ή όχι κοινή πρακτική, όταν έχει καταβάλει το υπουργείο τα μισθώματα στον Δήμο και δεν υπάρχει συμβόλαιο αλλά συνεχίζει και χρησιμοποιείται, να συνεχίζει η καταβολή μισθωμάτων;”, ρώτησε τον αν. υπουργό Εσωτερικών ο βουλευτής του ΜέΡΑ25. Προκύπτει και άλλο ερώτημα, σχετικά με το πώς και με ποιου πρωτοβουλία έφτασε η υπόθεση στα δικαστήρια: “Ο δήμαρχος λέει ότι επειδή δε μπορούσε να τους τα καταβάλει, τους ζήτησε να προσφύγουν στο δικαστήριο, για να μπορέσει μέσω της αγωγής να τα καταβάλει και ότι ‘τι να κάνουμε;’. Τελικά, μέσα από την αγωγή ζήτησαν και έξωση, ενώ η συζήτηση ήταν μόνο για τα μισθώματα”. Δηλαδή, ο δήμαρχος προέτρεψε τους ιδιοκτήτες να προσφύγουν στα δικαστήρια;
Υπάρχει όμως και άλλο ερώτημα. Το κτίριο μπορεί να σωθεί αν χαρακτηριστεί σχολική στέγη και απαλλοτριωθεί το κτίριο. Τον Φεβρουάριο συγκροτήθηκε Επιτροπή Καταλληλότητας για να γνωμοδοτήσει, και ακόμα δεν έχει εκδοθεί πόρισμα, ενώ οι μαθητές κινδυνεύουν από μέρα σε μέρα να βρεθούν χωρίς σχολείο. Ακόμα και αν το κτίριο δεν κρινόταν κατάλληλο, μπορεί να απαλλοτριωθεί το οικόπεδο και να χτιστεί καινούριο σχολείο.
Τι συμβαίνει και δεν προχωρά η διαδικασία; Υπάρχουν σκέψεις να χρησιμοποιηθεί το σχολείο ως στέγη για γειτονικό ιδιωτικό σχολείο; Να χτιστεί πολυκατοικία στη θέση του σχολείου; “Θέλουμε να μας δώσετε απαντήσεις για να καταλάβουμε πού χωλαίνει η διαδικασία. Καταλαβαίνουμε ότι όλα θα μπορούσαν να λυθούν, ότι θα μπορούσε να σωθεί -και μπορεί να σωθεί σήμερα- αυτό το σχολείο με τα 95 παιδιά. Και καταλαβαίνουμε ότι κάτι γίνεται και αυτό δεν προχωράει. Πού κολλάει η Επιτροπή Καταλληλότητας και μετά από εξάμηνο δε βγάζετε καταλληλότητα του κτιρίου; Γιατί δεν είχαν δοθεί τα ενοίκια ενώ εσείς τα πληρώσατε; Είναι πάγια πρακτική; Συμβαίνει και σε άλλους δήμους; Σε ποιον δήμο έχει ξανασυμβεί; Γιατί δε βρίσκεται άλλη μέθοδος για να παρακαμφθούν τα προβλήματα, όπως η απαλλοτρίωση του οικοπέδου;”, είπε ο βουλευτής του ΜέΡΑ25.
Μας είπε ο αν. υπουργός Εσωτερικών “ως αρμόδιος υπουργός για τα θέματα αυτοδιοίκησης δε μπορώ να πω σε κανέναν Έλληνα πολίτη πώς θα αξιοποιήσει την ιδιωτική του περιουσία”. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της πολιτικής που οδηγεί τα σχολεία να στεγάζονται σε κτίρια ιδιωτών. Αυτά είναι τα αποτελέσματα της ταξικής πολιτικής που δε χρηματοδοτεί την εκπαίδευση, που δε θέλει καινούρια κτίρια, που δε νοιάζεται για καλά σύγχρονα δημόσια σχολεία. Αυτή είναι η ιδεολογία τους -που φέρνει έναν υπουργό από το βήμα της βουλής να μας μιλά για την ιδιωτική περιουσία και τα συμφέροντα των ιδιωτών.
Τα συμφέροντα των 95 μαθητών του 9ου δημοτικού του Αιγάλεω να υπερασπιστούν τα υπουργεία και να βρουν λύση τώρα, για να μην περάσουν τα παιδιά το καλοκαίρι τους χωρίς να γνωρίζουν αν και πού θα ξαναβρούν τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους, για να μη χάσουν 95 παιδιά το σχολείο τους.
Αθήνα, 24 Ιουνίου 2022
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου