Το μείζον θέμα της κατασκευής του Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ)
στον Ελαιώνα συζητήθηκε σήμερα στη Βουλή, σε συνέχεια σχετικής επίκαιρης ερώτησης
που κατέθεσε ο ανεξάρτητος βουλευτής Β2 Δυτικού Τομέας Αθήνας, Παναγιώτης
Κουρουμπλής.
Ο κ. Κουρουμπλής τόνισε ότι «η Δυτική Αθήνα αποτυπώνει, δυστυχώς, με τον πιο εύληπτο
τρόπο τις ενδοπεριφερειακές ανισότητες που υπάρχουν στην Αττική, καθώς λείπουν
σημαντικές υποδομές, καθιστώντας την περιοχή μη προνομιούχα».
Ανέφερε ότι «εδώ και 20 χρόνια έχει επιλεγεί η μεταφορά των δύο υπεραστικών σταθμών ΚΤΕΛ από
τον Κηφισό και την Λιοσίων, στον Ελαιώνα, σε περιοχή που έχει χωροθετηθεί και ανήκει στον Δήμο
Αιγάλεω».
Τόνισε ότι «με την υφιστάμενη κατάσταση, η εξυπηρέτηση του επιβατικού
κοινού είναι ανεπαρκής», υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι «παρατηρείται επιβάρυνση,
ηχορύπανση, κυκλοφοριακή συμφόρηση και υποβάθμιση των περιοχών στις οποίες είναι
εγκατεστημένοι οι εν λόγω σταθμοί δηλαδή των Δήμων Περιστερίου και Αθηναίων».
Ο βουλευτής ανέφερε ότι «η κατασκευή του ΚΣΥΛ στον Ελαιώνα, είναι ένα έργο πολλαπλώς
αναπτυξιακό και ωφέλιμο για την ελληνική κοινωνία, το οποίο θα συμβάλλει στην
αναβάθμιση της υποβαθμισμένης περιοχή του Ελαιώνα, στην απαλλαγή των δήμων
Περιστερίου και Αθηναίων από ένα πελώριο πρόβλημα και στην αποσυμφόρηση
κεντρικών οδικών αρτηριών».
Στη συνέχεια επεσήμανε ότι «η απουσία του πρωθυπουργού -ο οποίος είναι και
βουλευτής στην πιο υποβαθμισμένη περιοχής της Αττικής, στη Δυτική Αθήνα- είναι
εκκωφαντική, όπως δηλώνουν και οι δήμαρχοι».
κοινού είναι ανεπαρκής», υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι «παρατηρείται επιβάρυνση,
ηχορύπανση, κυκλοφοριακή συμφόρηση και υποβάθμιση των περιοχών στις οποίες είναι
εγκατεστημένοι οι εν λόγω σταθμοί δηλαδή των Δήμων Περιστερίου και Αθηναίων».
Ο βουλευτής ανέφερε ότι «η κατασκευή του ΚΣΥΛ στον Ελαιώνα, είναι ένα έργο πολλαπλώς
αναπτυξιακό και ωφέλιμο για την ελληνική κοινωνία, το οποίο θα συμβάλλει στην
αναβάθμιση της υποβαθμισμένης περιοχή του Ελαιώνα, στην απαλλαγή των δήμων
Περιστερίου και Αθηναίων από ένα πελώριο πρόβλημα και στην αποσυμφόρηση
κεντρικών οδικών αρτηριών».
Στη συνέχεια επεσήμανε ότι «η απουσία του πρωθυπουργού -ο οποίος είναι και
βουλευτής στην πιο υποβαθμισμένη περιοχής της Αττικής, στη Δυτική Αθήνα- είναι
εκκωφαντική, όπως δηλώνουν και οι δήμαρχοι».
«Ο πρωθυπουργός επισκέφθηκε την
περιοχή πριν από μήνες, ζητώντας από τους δημάρχους να του προτάξουν ένα έργο για το
δήμο τους, αλλά αναρωτιέμαι ποιο από τα έργα που δεσμεύτηκε έχει υλοποιηθεί».
Εν συνεχεία τόνισε ότι «τα προβλήματα που έχει η Δυτική Αθήνα είναι πολυπληθή.
Δεν είναι μόνο το ζήτημα της κατασκευής του σταθμού στον Ελαιώνα, είναι οι δρόμοι που
θυμίζουν βομβαρδισμένο τοπίο, η υπογειοποίηση των καλωδίων της ΔΕΗ από το Αιγάλεω
στην Αγία Βαρβάρα, την οποία είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση, η εκκρεμότητα απόδοσης των
66 στρεμμάτων του στρατοπέδου στο Δήμο Χαϊδαρίου.
περιοχή πριν από μήνες, ζητώντας από τους δημάρχους να του προτάξουν ένα έργο για το
δήμο τους, αλλά αναρωτιέμαι ποιο από τα έργα που δεσμεύτηκε έχει υλοποιηθεί».
Εν συνεχεία τόνισε ότι «τα προβλήματα που έχει η Δυτική Αθήνα είναι πολυπληθή.
Δεν είναι μόνο το ζήτημα της κατασκευής του σταθμού στον Ελαιώνα, είναι οι δρόμοι που
θυμίζουν βομβαρδισμένο τοπίο, η υπογειοποίηση των καλωδίων της ΔΕΗ από το Αιγάλεω
στην Αγία Βαρβάρα, την οποία είχε υποσχεθεί η κυβέρνηση, η εκκρεμότητα απόδοσης των
66 στρεμμάτων του στρατοπέδου στο Δήμο Χαϊδαρίου.
Τα αντιπλημμυρικά έργα τα οποία
δεν έχουν γίνει, τα αντισταθμιστικά που ζητάνε οι Δήμοι λόγω της επιβάρυνσης που
δέχονται από τη διέλευση των απορριμματοφόρων αλλά και τη ρύπανση της ατμόσφαιρας
από τα σωματίδια που εκπέμπονται από τον ΧΥΤΑ, μέχρι και το θλιβερό γεγονός να μην
μπορούν οι κάτοικοι της Δυτικής Αθήνας να θάψουν τους συνανθρώπους τους, λόγω
έλλειψης χώρων στα υφιστάμενα κοιμητήρια».
δεν έχουν γίνει, τα αντισταθμιστικά που ζητάνε οι Δήμοι λόγω της επιβάρυνσης που
δέχονται από τη διέλευση των απορριμματοφόρων αλλά και τη ρύπανση της ατμόσφαιρας
από τα σωματίδια που εκπέμπονται από τον ΧΥΤΑ, μέχρι και το θλιβερό γεγονός να μην
μπορούν οι κάτοικοι της Δυτικής Αθήνας να θάψουν τους συνανθρώπους τους, λόγω
έλλειψης χώρων στα υφιστάμενα κοιμητήρια».
Ο κ. Κουρουμπλής κάλεσε τον υφυπουργό
να απαντήσει με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, πότε θα προχωρήσει επιτέλους η
κατασκευή του έργου στον Ελαιώνα, προκειμένου να υπάρξει αναπτυξιακή πνοή στην
περιοχή, να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και οι συνθήκες εργασίας των
εργαζομένων.
να απαντήσει με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, πότε θα προχωρήσει επιτέλους η
κατασκευή του έργου στον Ελαιώνα, προκειμένου να υπάρξει αναπτυξιακή πνοή στην
περιοχή, να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και οι συνθήκες εργασίας των
εργαζομένων.
Ταυτόχρονα, ζήτησε από τον υφυπουργό να γίνει συνάντηση με
διακομματική παρουσία όλων των βουλευτών και των δημάρχων της περιοχής,
προκειμένου να συζητηθούν έργα προτεραιότητας που μπορεί να υλοποιηθούν άμεσα,
αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων».
Στην ερώτηση απάντησε ο υφυπουργός για θέματα Μεταφορών κ. Μιχάλης
Παπαδόπουλος.
διακομματική παρουσία όλων των βουλευτών και των δημάρχων της περιοχής,
προκειμένου να συζητηθούν έργα προτεραιότητας που μπορεί να υλοποιηθούν άμεσα,
αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων».
Στην ερώτηση απάντησε ο υφυπουργός για θέματα Μεταφορών κ. Μιχάλης
Παπαδόπουλος.
Ο υφυπουργός, συμφώνησε ότι «δεν είναι δυνατόν η Αθήνα να μην έχει
έναν τέτοιο σταθμό» και ότι «χρειάζεται ένας τέτοιος σταθμός για την εξυπηρέτηση των
πολιτών, των τουριστών, τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την αναβάθμιση του
αστικού περιβάλλοντος».
έναν τέτοιο σταθμό» και ότι «χρειάζεται ένας τέτοιος σταθμός για την εξυπηρέτηση των
πολιτών, των τουριστών, τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας και την αναβάθμιση του
αστικού περιβάλλοντος».
Ο κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος ενημέρωσε ότι έχει ολοκληρωθεί
και έχει υποβληθεί Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου και έχει διαβιβαστεί
στο Υπουργείο Περιβάλλοντος (18/1/21), στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, για να
δημοσιοποιήσει το πλαίσιο της διαβούλευσης και ενημέρωσης του κοινού».
και έχει υποβληθεί Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου και έχει διαβιβαστεί
στο Υπουργείο Περιβάλλοντος (18/1/21), στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής, για να
δημοσιοποιήσει το πλαίσιο της διαβούλευσης και ενημέρωσης του κοινού».
Ταυτόχρονα ενημέρωσε ότι «το έργο θα έχει δημοπρατηθεί μέχρι το τέλος του 2022 και θα έχει
ολοκληρωθεί μέσα σε 16 μήνες από την έναρξη κατασκευής του».
ολοκληρωθεί μέσα σε 16 μήνες από την έναρξη κατασκευής του».
Τέλος, συμφώνησε να
γίνει συνάντηση με τους δημάρχους της Δυτικής Αθήνας, προκειμένου να συζητηθούν
επιμέρους ζητήματα αρμοδιότητάς τους.
γίνει συνάντηση με τους δημάρχους της Δυτικής Αθήνας, προκειμένου να συζητηθούν
επιμέρους ζητήματα αρμοδιότητάς τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου