Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη στιγμή για την διάδοση του κορονοιού στην χώρα. Τα χαμόγελα και η αυτοπεποίθηση που υπήρχαν τον Μάιο, έχουν αντικατασταθεί από σκεπτικισμό και ανησυχία. Λογικό. Σήμερα η κατάσταση οδηγεί τους ειδικούς να μιλάνε για ρυθμούς 800-1000 κρουσμάτων ημερησίως αν δεν δράσουμε αποτελεσματικά . Η Κυβέρνηση υποτίμησε την κατάσταση παίρνοντας ασαφείς, αντικρουόμενες, καθυστερημένα και ασυντόνιστα αποφάσεις. Ταυτόχρονα το άνοιγμα στον τουρισμό που ήταν ασφαλώς αναγκαίο αλλά πιο προγραμματισμένα και ελεγχόμενα και βασικά οι συμπεριφορές τμημάτων της κοινωνίας όπως οι νέοι μας, αλλά και άλλοι ( μαζικοί γάμοι, συναυλίες, πάρτι κ.ά) συνέβαλαν αρνητικά. Σ΄αυτά προσθέστε και το κύμα ανορθολογισμού και αμφισβήτησης ακόμα και ύπαρξης του κορονοιού και το παζλ ολοκληρώνεται.
Τώρα υπάρχει μία κρίσιμη μάχη, αυτή του περιορισμού διάδοσης της πανδημίας. Ξεχωριστής σημασίας ζήτημα μέσα σ΄αυτή την προσπάθεια αποτελεί η λειτουργία των σχολείων. Πιστεύω ότι εδώ υπάρχουν σοβαρά προβλήματα σ΄αυτά που ανακοίνωσε η Υπουργός Παιδείας. Ας είμαι σαφής: Λέω και σαν Κίνημα Αλλαγής λέμε ΝΑΙ στην επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία, ΝΑΙ στην χρήση μάσκας. Δεν με αφορούν και δεν μας αφορούν συνωμοσιολογίες, η έξαρση του ανορθολογισμού.
Το μήνυμα που πήραμε όλοι για την αντιμετώπιση της πανδημίας υπήρξε από την αρχή σαφές: Αποστάσεις, καθαριότητα, μάσκες. Αν ξεφύγουμε από τις μάσκες και θεωρήσουμε ότι αυτό το θέμα μετά και από προτάσεις της Αντιπολίτευσης λύθηκε, πως λύθηκε το θέμα του συνωστισμού; Η Υπουργός δήλωσε ότι κατά μέσο όρο υπάρχουν 15-17 μαθητές ανά τμήμα. Νομίζω ότι κρύβεται πίσω από τον μέσο όρο στον οποίο μετράνε σχολεία και τμήματα από απομακρυσμένες περιοχές, ορεινά χωριά, νησιώτικο χώρο. Όλοι ξέρουμε ότι στα μεγάλα αστικά κέντρα και πρωτίστως στην Αττική και την Θεσσαλονίκη, τα τμήματα έχουν συνήθως γύρω στους 25 μαθητές σε όχι και ιδιαίτερα μεγάλες αίθουσες! Γιατί δεν διερευνήθηκε τουλάχιστον το σενάριο εύρεσης κι άλλων χώρων ώστε να σπάσουν τα τμήματα και να αραιώσει η σύνθεσή τους, κάτι που θα απαιτούσε και προμήθεια θρανίων, διορισμό περισσότερων εκπαιδευτικών, αναμόρφωση ύλης και ωρολογίου προγράμματος ; Η Υπουργός δεν έδωσε καμία απάντηση σ΄αυτό , δεν φάνηκε ούτε να διερεύνησε ή αυτό το σενάριο ή έστω για ένα διάστημα την εκ περιτροπής λειτουργία π.χ με διπλή βάρδια.
Το Υπουργείο είχε μήνες για να προετοιμαστεί. Δεν το έκανε. Μιλάει για μάσκες και μόνο. Μα αυτό δεν επαρκεί. Δεν είναι όμως μόνο ο συνωστισμός. Είναι και η δυνατότητα καθαριότητας, πλυσίματος χεριών. Αφού η Υπουργός απαντά με μέσους όρους, ας απαντήσει και σε ένα απλό ερώτημα: Πόσες βρύσες υπάρχουν ανά 10 μαθητές; Τι έκανε το Καλοκαίρι σε συνεργασία με τους Δήμους για να αυξηθούν; Πότε θα γίνουν σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ώστε να μπορούν να πείσουν παιδιά κάθε ηλικίας; Δεν ακούσαμε τίποτα. Όπως δεν ακούσαμε τίποτα για τεστ εκπαιδευτικών και μαθητών μεταφέροντας τμήμα του μηχανισμού για τα τεστ από τις πύλες εισόδου στην τουριστική περίοδο στα σχολεία.
Τα σχολεία θα ξεκινήσουν. Ολοκληρωμένο σχέδιο πάντως δεν είδαμε…
Τετάρτη 26 Αυγούστου 2020
Νάντια Γιαννακοπούλου: ΑΝΕΠΑΡΚΕΣ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Άρθρο της Νάντιας Γιαννακοπούλου στα Νέα: "ΑΝΕΠΑΡΚΕΣ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου