Τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης αλλά και της δημοτικής αρχής ανέδειξε για μια ακόμη φορά η συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο της Τρίτης 26/5/2020, μετά από αίτημα της Ένωσης Γονέων Αιγάλεω, σχετικά με το φλέγον ζήτημα των σεισμόπληκτων σχολικών κτιρίων.
Στην ενημέρωση που έγινε εκ μέρους της δημοτικής αρχής περίσσεψαν για άλλη μια φορά οι κούφιες υποσχέσεις και οι προσπάθειες για πλήρη αποποίηση όλων των ευθυνών, τόσο στο θέμα των σεισμόπληκτων κτιρίων όσο και σε αυτό του ανοίγματος συνολικά των σχολείων.
Ένα σχεδόν χρόνο μετά το σεισμό του Ιούλη του 2019 κι ενώ κανένα σχολικό κτίριο δεν έχει ακόμα επισκευαστεί, η διοίκηση του δήμου αρκέστηκε να επαναλάβει -δια στόματος του Δημάρχου- τις χιλιοειπωμένες υποσχέσεις για "άμεση" υλοποίηση των εργασιών επισκευής στα κτίρια ορισμένων σχολείων τοποθετώντας την έναρξή τους σε περίπου ένα χρόνο από τώρα (!) και την προοπτική ολοκλήρωσής τους σε περισσότερο από δύο χρόνια!
Όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε, πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν οι διερευνητικές μελέτες (αυτό το στάδιο θα διαρκέσει μερικούς μήνες), μετά θα συνταχθούν οι ολοκληρωμένες μελέτες αποκατάστασης (θα χρειαστούν τουλάχιστον άλλοι 7-8 μήνες) και μετά θα ξεκινήσουν οι εργασίες επισκευής-αποκατάστασης των κτιρίων, οι οποίες θα διαρκέσουν περίπου ένα χρόνο!
Δηλαδή θα χρειαστούν περισσότερα από 2 χρόνια για να αποκτήσουν ξανά τα παιδιά μας ασφαλή σχολική στέγη! Τα παραπάνω μάλιστα αφορούν μόνο τα σχολεία εκείνα στα οποία προβλέπεται μερική επισκευή (πχ 7ο και 17ο δημοτικά) ενώ το χρονοδιάγραμμα για τα κτίρια εκείνα που θα χρειαστούν -με βάση τις μελέτες- ολική ανακατασκευή (1ο Γυμνάσιο, ίσως και 11ο δημοτικό) είναι ακόμα άγνωστο, σαφώς όμως θα είναι πολύ μεγαλύτερο από τα 2 χρόνια!
Σε ότι αφορά τη στέγαση των 3 τμημάτων του 17ου δημοτικού που αυτή τη στιγμή φιλοξενούνται σε χώρο εκτός σχολείου, η δημοτική αρχή πρότεινε την τοποθέτηση 3 αιθουσών ΠΡΟΚΑΤ στο προαύλιο του σχολείου για να στεγαστούν από Σεπτέμβρη οι μικροί μαθητές!
Παράλληλα δήλωσε κατηγορηματικά ότι δεν πρόκειται να υπάρξει άμεσα λύση στο τεράστιο πρόβλημα του στοιβάγματος σε ακατάλληλες αίθουσες δεκάδων νηπίων (περισσότερων από 60) που φοιτούν στο 15ο, 28ο και 22ο νηπιαγωγείο καθώς αυτό "δεν αποτελεί προτεραιότητα τώρα".
Στις δικαιολογημένες μάλιστα διαμαρτυρίες γονιών και εκπαιδευτικών για τις άθλιες συνθήκες συνωστισμού των παιδιών τους στα συγκεκριμένα σχολεία, που τώρα εν μέσω πανδημίας γίνονται ακόμα πιο επικίνδυνες, η διοίκηση του δήμου απάντησε ότι "δεν είναι θέμα του Δήμου αλλά της Α'θμιας διεύθυνσης εκπαίδευσης".
Οι δημοτικοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης ανέδειξαν τις αυξημένες, λόγω πανδημίας, ανάγκες, τους όρους και τις προϋποθέσεις για να διασφαλιστεί η υγεία και ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών, με το άνοιγμα των σχολείων την 1η Ιούνη, θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα όπως:
- πώς θα εξασφαλιστεί η καθαριότητα των σχολείων, τη στιγμή που οι καθαρίστριες έχουν μεταφερθεί στα Γυμνάσια και τα Λύκεια; Πώς θα βρίσκονται στο σχολείο καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας των σχολείων, όπως απαιτείται στις παρούσες συνθήκες;
Πώς θα εξασφαλιστεί η τήρηση των κανόνων, που ο ίδιος ο ΕΟΔΥ προτείνει, όπως οι συχνοί καθαρισμοί των κοινόχρηστων χώρων (τουαλέτες, πόμολα, κουπαστές, κοινόχρηστες επιφάνειες κ.ά.) χωρίς να εξασφαλιστεί αυξημένος αριθμός προσωπικού καθαριότητας;
- με τι κονδύλια και πότε ακριβώς θα καλυφθούν οι ελλείψεις σε καθαριστικά, σαπούνια, αλκοολούχα διαλύματα, θερμόμετρα ακριβείας και άλλα μέσα ατομικής προστασίας;
Τι θα περισσέψει τελικά από την έκτακτη επιχορήγηση προς τους Δήμους για τις ανάγκες των σχολείων; Με ένα λίτρο αντισηπτικό και ένα κουτί μάσκες μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες;
- η κατεύθυνση του Υπουργείου για 15 παιδιά μέσα στις τάξεις δεν ανταποκρίνεται ούτε καν στις αρχικές οδηγίες του ΕΟΔΥ για εξασφάλιση χώρου 7 τ.μ./μαθητή, είναι άκρως επικίνδυνη.
Η κατάσταση των κτηριακών εγκαταστάσεων και της υλικοτεχνικής υποδομής είναι απαράδεκτη, πόσο μάλλον στα σεισμόπληκτα σχολικά κτίρια, με τις διαχρονικές ευθύνες όλων των κυβερνήσεων.
Τι συνθήκες υγιεινής θα εξασφαλιστούν σε αίθουσες κλουβιά, σε λυόμενα παντός τύπου (που αυξάνονται συνεχώς για εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής με όρους υποβάθμισης), σε εσωτερικούς διαδρόμους, σε χώρους διδασκαλίας, που δεν αερίζονται διαμπερώς;
Η δημοτική αρχή, αφού παραδέχτηκε ότι ακόμη και σήμερα, λίγες μόνο μέρες πριν το άνοιγμα των σχολείων, υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις στον τομέα της καθαριότητας, ιδίως στους παιδικούς σταθμούς, ανακοίνωσε γενικά και αόριστα ότι θα δρομολογηθούν λύσεις και διαβεβαίωσε ότι θα..φροντίσει να υπάρχουν επαρκή αντισηπτικά στα σχολεία.
Στις επίμονες μάλιστα ερωτήσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης για το πως θα εξασφαλιστούν όλα τα μέτρα προστασίας της υγείας και ασφάλειας μαθητών και εκπαιδευτικών (αποφυγή συνωστισμού κλπ) στις υπάρχουσες προβληματικές υποδομές -που δεν πληρούσαν ούτε προ κορονοϊού τις προϋποθέσεις, πόσο μάλλον τώρα σε συνθήκες πανδημίας- η δημοτική αρχή επέλεξε να..πετάξει το μπαλάκι, δηλώνοντας κυνικά ότι "αυτό δεν είναι ευθύνη του Δήμου, εμείς απλά πήραμε εντολή να ανοίξουμε από Δευτέρα τα σχολεία και να τα λειτουργήσουμε και αυτό θα κάνουμε"!
Αποδεικνύεται περίτρανα ότι η κυβερνητική πολιτική και -στην ίδια ρότα με αυτή- οι επιλογές της διοίκησης του δήμου απειλούν και την υγεία και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Κι όπως ακριβώς η κυβέρνηση αρνείται τις δικές της ευθύνες και επικαλείται την "ατομική ευθύνη", καθιστώντας απολύτως υπεύθυνους για την αντιμετώπιση των τεράστιων προβλημάτων που θα εμφανιστούν με το άνοιγμα των σχολείων, τους ίδιους τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, έτσι και η δημοτική αρχή νίπτει τας χείρας της για τις δικές της ευθύνες και μάλιστα πολύ σχολαστικά!
Όμως, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει στην επιστολή της η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), «Η μόρφωση δεν είναι ατομική ευθύνη των γονιών, είναι ευθύνη του κράτους να την εξασφαλίζει ισότιμα για όλα τα παιδιά. Το καλύτερο για κάθε γονιό είναι να βλέπει το παιδί του να μορφώνεται ολόπλευρα μέσα σε ένα υγιές και ασφαλές σχολικό περιβάλλον. Να βλέπει το παιδί του χαρούμενο από τη γνώση και την κοινωνικοποίηση που του προσφέρει το σχολείο. Να βλέπει το παιδί του να κατακτά τη γνώση σε ένα σχολείο που δεν στερείται σε εκπαιδευτικούς, υποδομές, καθαριότητα, εργαστήρια.»
Δεν παζαρεύουμε τις ανάγκες των παιδιών μας! Απαιτούμε ουσιαστικά μέτρα στήριξης για την πλήρη και ισότιμη μόρφωση για όλα τα παιδιά. Απαιτούμε να παρθούν ΤΩΡΑ όλα τα μέτρα προστασίας της υγείας και ασφάλειας μαθητών και εκπαιδευτικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου