Τοποθέτηση της Χαράς Καφαντάρη, Βουλευτή ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Δυτικού Τομέα Αθήνας, Αντιπροέδρους της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος και Αν. Τομεάρχη Περιβάλλοντος ΣΥ.ΡΙΖ.Α., στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του σ/ν του Υπουργείου Οικονομικών, «Κύρωση της από 24.12.2019 Π.Ν.Π. «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την αύξηση του ποσού του κοινωνικού μερίσματος για το έτος 2019, την παράταση ισχύος του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών και την παράταση της προθεσμίας κατάργησης υποθηκοφυλακείων και κτηματολογικών γραφείων» (Α΄ 212) και άλλες διατάξεις».
https://youtu.be/UhXjNaSBZ1Q
ΧΑΡΟΥΛΑ (ΧΑΡΑ) ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ:
Πράγματι, κύριοι της Κυβέρνησης, η όρεξή σας για ιδιωτικοποιήσεις είναι τεράστια και όσο περνάει ο καιρός γίνεται και μεγαλύτερη. Αυτό το είχε δηλώσει ο Υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης της Κυβέρνησή σας, τον Δεκέμβρη, στη Νέα Υόρκη, στο δεύτερο forum Capital League. Πραγματικά αυτό αποτυπώνεται σήμερα και με τις τροπολογίες που έχετε καταθέσει. Το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι οι ιδιωτικοποιήσεις.
Αλλά οι ιδιωτικοποιήσεις δεν πάνε από μόνες τους. Ιδιωτικοποιήσεις δεν σημαίνει και απολύσεις. Κι αυτό πραγματικά φαίνεται και ειδικά στην τροπολογία που αφορά στην ΛΑΡΚΟ. Είναι μια τροπολογία εκποίησης ουσιαστικά της μεγάλης αυτής δημόσιας επιχείρησης. Αποτελεί μοναδική εταιρεία παραγωγής σιδηρονικελίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση και μια από τις πιο μεγάλες σε παγκόσμιο επίπεδο στον κλάδο της. Είναι μια επιχείρηση με παγκόσμια εμβέλεια και αναγνώριση. Αποτελεί δε μια από τις λίγες βαριές βιομηχανίες που έχουν μείνει στη χώρα μας και διαχειρίζεται ένα πολύ σημαντικό κόμματι του ορυκτού πλούτου, ενώ η συνεισφορά της στις εξαγωγές της χώρας είναι πολύ σημαντική.Είναι μία επιχείρηση την οποία η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ διατήρησε σε λειτουργία, παρά τα προβλήματα δεκαετιών που έγιναν από τις δικές σας κυβερνήσεις, της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ. Αυτή τη στιγμή χρειάζεται ένα σχέδιο το οποίο να διασφαλίζει και τις θέσεις εργασίας. Διότι, ως γνωστόν, η εν λόγω επιχείρηση, πέραν των χιλίων διακοσίων εργαζομένων, έχει να κάνει και με την τοπική κοινωνία και την τοπική επιχειρηματικότητα και μπορεί να αφορά και δώδεκα χιλιάδες ΑΦΜ περίπου, όπως υπολογίζεται.
Οι επενδύσεις και οι ιδιωτικοποιήσεις είναι στον πυρήνα της πολιτικής σας. Το ζήτημα, όμως, είναι το εξής! Ανάπτυξη μέχρι στιγμής δεν έχουμε δει. Συγκεκριμένες επενδύσεις επτά μήνες που κυβερνάτε δεν έχουμε δει. Ακόμα και η εμβληματική επένδυση του Ελληνικού βλέπουμε ότι συνεχώς καθυστερεί.Κυρίες και κύριοι της Κυβέρνησης, αγαπητοί συνάδελφοι Βουλευτές, αυτά τα οποία ήρθαν σήμερα με τις τροπολογίες, είναι η συνέχεια μιας συγκεκριμένης πολιτικής της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Στον αναπτυξιακό νόμο, που η Βουλή ψήφισε το Νοέμβρη του 2019, έγιναν κάποια πρώτα βήματα. Έγιναν βήματα χαλάρωσης, ελαστικοποίησης θα έλεγα, των εργασιακών σχέσεων, καταπάτησης των περιβαλλοντικών όρων και λίγο-πολύ, νομίζω ότι όλοι θυμόμαστε το εν λόγω σχέδιο νόμου.
Αυτά τα βήματα, όμως, συνεχίζονται σταθερά. Κι έτσι έχουμε και τις δύο τροπολογίες. Για τη μία που αφορά τη ΛΑΡΚΟ μίλησα, ενώ θα αναφερθώ ιδιαίτερα σε αυτή που έχει να κάνει με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.Είναι μία τροπολογία η οποία -επιτρέψτε μου να πω, κύριε Υπουργέ- είναι πολύ πρόχειρα γραμμένη. Είναι μία τροπολογία στην οποία δεν υπάρχουν τοπογραφικά, υπάρχουν ασάφειες.
Χαρακτηριστικά σας αναφέρω μία έκφραση, «…ο αναγκαίος θαλάσσιος χώρος». Ποιος είναι ο αναγκαίος θαλάσσιος χώρος μπροστά από την ακτή, να το πω έτσι, από τα Ναυπηγεία; Ο καθένας μπορεί να το θεωρήσει όπως νομίζει.Σε άλλο σημείο αναφέρεται -ενδεικτικά τα λέω όλα αυτά- «…επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα». Ποιες είναι αυτές οι επιχειρήσεις που λειτουργούν νόμιμα και ποιος κρίνει τη νομιμότητα;
Βέβαια, ένα πάρα πολύ σημαντικό, πέραν του ότι δεν υπάρχει τοπογραφικό, είναι ότι δεν υπάρχει μία συγκεκριμένη καταγραφή των κτηρίων για τη συγκεκριμένη έκταση. Κι ερχόμαστε τώρα στην τακτοποίηση των ακινήτων, τα οποία πιθανόν να είναι και παράνομα. Έρχεται στην εν λόγω τροπολογία και αναφέρει ότι αγοραστής θα είναι εκείνος ο οποίος θα κάνει τις ενέργειες για την ένταξη στο, νόμο του 2017 «περί αυθαιρέτων», όχι ο ιδιοκτήτης, η ΕΤΑΔ, η ΕΝΑΕ, όποιος είναι. Δεν περιγράφονται, λοιπόν, τα κτήρια.Στη συγκεκριμένη, όμως, διάταξη, κύριε Υπουργέ, υπάρχει και κάτι αντισυνταγματικό θα έλεγα. Γίνεται μεταβίβαση της κυριότητας των τακτοποιούμενων αυθαιρέτων κτηρίων και όχι παραχώρηση της χρήσης τους, όπως γίνεται και με τις παραχωρούμενες εδαφικές εκτάσεις. Εδώ είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό ζήτημα.
Να μην αναφερθώ στα δασικά που αναφέρονται στην τροπολογία. Λέει ότι δεν χάνεται ο δασικός χαρακτήρας των περιοχών, όπως έχουν χαρακτηριστεί. Μιλάμε για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, για τη συγκεκριμένη έκταση. Πώς, όμως, θα ελέγχεται και από ποιον αν τηρούνται οι όροι; Μήπως έχουμε εδώ μία παραβίαση του άρθρου 24 του Συντάγματος; Πώς θα γίνει αυτό;Πολλές είναι οι προχειρότητες στην εν λόγω τροπολογία, μπροστά στη μεγάλη σας όρεξη να ιδιωτικοποιήσετε, να πουλήσετε.
Η Δυτική Αθήνα, κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, στερείται πρόσβασης στο θαλάσσιο μέτωπο. Είναι αυτό ένα αίτημα δεκαετιών των κατοίκων, των φορέων, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Δυτικής Αθήνας. Είναι ένα αίτημα για το οποίο και οι δημοτικές Αρχές έχουν πάρει και ομόφωνες αποφάσεις.Αυτή τη στιγμή θα καταθέσω δύο. Η μία είναι από το Δήμο Χαϊδαρίου - αντιπροσωπεία με το Δήμαρχο που είδαμε και σήμερα- και η άλλη είναι απόφαση του ΑΣΔΑ, του Αναπτυξιακού Συνδέσμου Δυτικής Αθήνας, που συμπαραστέκεται, συμφωνεί με την απόφαση του Δήμου Χαϊδαρίου.
Ποια είναι η συγκεκριμένη απόφαση και τι διεκδικούν οι κάτοικοι και οι φορείς στη Δυτική Αθήνα; Ζητούν την εξαίρεση της Προβλήτας 4 -διακόσια είκοσι περίπου στρέμματα αφορά η έκταση που ζητούν- και απόδοσή τους στην αυτοδιοίκηση της ευρύτερης περιοχής. Επίσης, ζητούν την εξαίρεση από την όλη εκποίηση των ναυπηγείων. Μιλάμε για μία περιοχή η οποία ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε από τα ναυπηγεία, είναι προσχωσιγενής κ.λπ..Σήμερα εκεί είναι εγκατεστημένο το Κέντρο Φιλοξενίας Προσφύγων, που όταν πάψει ο λόγος λειτουργίας -είναι σημαντικό το έργο το οποίο παράγεται εκεί και είναι ένα πρότυπο κέντρο- πρέπει να παραχωρηθεί στους δήμους και στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αθήνας.
Εδώ, όμως, πρέπει να αναφέρω ότι σχετικά με το εν λόγω ζήτημα είχε έρθει και τροπολογία στον αναπτυξιακό νόμο, η οποία, όμως, είχε παρθεί πίσω για λόγους συγκεκριμένους, γιατί δεν αναφερόταν τίμημα κ.λπ. Ξανακατεβάζετε τη διάταξη, με την οποία προβλέπεται παραχώρηση για είκοσι χρόνια, με δυνατότητα παράτασης, της αποκλειστικής χρήσης του αιγιαλού και τμηματικής πώλησης του ακινήτου. Στην πράξη, δηλαδή, ο αυριανός επενδυτής των ναυπηγείων αποκτά προίκα την παραχώρηση για είκοσι χρόνια -δεν ξέρουμε το τίμημα- με δυνατότητα παράτασης του δικαιώματος αποκλειστικής χρήσης επί της ζώνης ή τμημάτων της ζώνης αιγιαλού έμπροσθεν των εγκαταστάσεων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, έστω και την τελευταία στιγμή ακούστε τον λαό της Δυτικής Αθήνας! Ακούστε την Τοπική Αυτοδιοίκηση της Δυτικής Αθήνας! Ακούστε τους, γιατί πραγματικά στερείτε τον κάτοικο της πολύπαθης Δυτικής Αθήνας -ειδικά περιβαλλοντικά, θα έλεγα- από όποια πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο.
Η Δυτική Αθήνα και η εν λόγω περιοχή είναι χρόνια υποβαθμισμένη από τις πολιτικές των κυβερνήσεων, από τον πόλεμο και μετά και πραγματικά έχει δικαίωμα να έχει πρόσβαση στο θαλάσσιο μέτωπο. Να πάψει να λειτουργεί η Δυτική Αθήνα σαν η πίσω αυλή -θα έλεγα- συνολικά της Αθήνας!Ευχαριστώ πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου