Ο δήμαρχος Αγίας
Βαρβάρας κ. Γιώργιος Καπλάνης παραχώρησε συνέντευξή για την εφημερίδα Παλμός Δυτικής Αθήνας και το πόρταλ www.opalmos.gr.
Η συνέντευξη που δόθηκε την 1η Μαρτίου δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παλμός και ο κ. Καπλάνης απαντά σε ερωτήσεις για τα τρέχοντα
προβλήματα του δήμου.
Την καθαριότητα, αγορά απορριμματοφόρου, Βιοχρώμ,
ενοίκια, νέο δάνειο, τα οικονομικά, τις δομές, την ασφάλεια στο δήμο, το
αντιπλημμυρικό, το μετρό, τη συγκοινωνία
και την υποψηφιότητά του στις επερχόμενες δημοτικές εκλογές.
ΠΑΛΜΟΣ: Κάντε μας μια σύντομη περιγραφή του των
δυσκολιών του δήμου και της διοίκησης
Όλα αυτά τα τελευταία χρόνια, τα δύσκολα και για την πατρίδα
μας ό Δήμος Αγίας Βαρβάρας έχει ένα αξιοζήλευτο και δημιουργικό έργο . Η Αγ.
Βαρβάρα είναι ένας δήμος που έχει προοδεύσει για πάρα πολλά χρόνια με ραγδαίους
ρυθμούς.
Από τις αρχές της
δεκαετίας του 90, τα πέτρινα χρόνια μέχρι σήμερα πρωτοπόρος σε πάρα πολλά
πράγματα, όχι μόνο για τη Δυτική Αθήνα αλλά σε όλη την Ελλάδα. Η πορεία της
ανάπτυξης της πόλης δεν σταμάτησε στα χρόνια της κρίσης, απλά δεν γίνεται με
του ίδιους ρυθμούς. Ο δήμος μας
προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες στους δημότες της και αυτός είναι ο στόχος και η
δική μου επιδίωξη. Σε ένα δήμο με ανθρώπους του μόχθου και με πολλαπλά
προβλήματα που οι κάτοικοι του έχουν τα
περισσότερα προνοιακά επιδόματα . Το
όραμα μας είναι να είναι ένας δήμος φιλικός, ανθρώπινος προς τους δημότες με καλές υπηρεσίες, τις οποίες όμως τα
τελευταία χρόνια δεν τις παρέχουμε με την ίδια άνεση. Δεν μπορούμε να προσλάβουμε
κόσμο. Οι υπηρεσίες καθαριότητας δεν είναι αυτές που επιθυμούμε. Έχουμε να
προσλάβουμε προσωπικό για την υπηρεσία καθαριότητας από το 2009! Λάβετε υπόψη
και πόσοι έχουν συνταξιοδοτηθεί! Αυτά είναι προβλήματα που εμείς ως δημοτική
αρχή καλούμεθα να δώσουμε λύσεις καθημερινά, όμως δεν είμαστε υπεύθυνοι για την
κατάσταση.
ΠΑΛΜΟΣ: Γιατί δεν αγοράζετε απορριμματοφόρο όπως
επίμονα επιμένει η αντιπολίτευση;
Βεβαίως και μπορούμε να αγοράσουμε απορριμματοφόρο, αλλά
προσέξτε την αντίφαση. Με ποιο τρόπο μπορεί να αγοράσει ο δήμος; Ή με χρήματα του δήμου που σημαίνει ότι
πρέπει να αυξήσουμε τα τέλη, ή να αξιοποιήσει τα χρηματοδοτικά προγράμματα και
να δανειοδοτηθεί από το ταμείο παρακαταθηκών. Από τη μία σου λένε αγόρασε, από
την άλλη σου λένε μη δανείζεσαι και μην ανεβάζεις τα τέλη. Και για την κάλυψη
του προσωπικού των απορριμματοφόρων το άλλο μεγάλο πρόβλημα περιμένουμε τώρα να
έρθει κόσμου που θα καλύψει ένα μικρό ποσοστό από τις ανάγκες μας. Παράδειγμα,
από το 2011 ο δήμος δεν έχει κανένα ελαιοχρωματιστή, ξυλουργό, σιδερά, οικοδόμο
και μόνο εμείς ξέρουμε πως τα βγάζουμε πέρα. Θέλουμε και δεν μπορούμε να
προσλάβουμε! Δυστυχώς τα μνημόνια έχουν έλεγχο και ρόλο σε όλα τα επίπεδα της
ζωής μας! Δεν μας επιτρέπουν να διαχειριστούμε τα του οίκου μας.
Έχουμε και θετικά όμως όπως τα προνοιακά που αναφέραμε, το
γεγονός ότι ξεκίνησαν στο δήμο οι κοινωνικές δομές, το κοινωνικό παντοπωλείο,
το φαρμακείο, η κοινωνική κουζίνα που υπήρχε από τις αρχές τις δεκαετίας του
90, προ κρίσης, έχουμε το κοινωνικό φροντιστήριο και θέλω δημόσια να ευχαριστήσω τους
εθελοντές που διδάσκουν δωρεάν. Έχουμε δράσεις τέτοιες υποστηρικτικού χαρακτήρα
που δεν κάνουν κανένα περήφανο…. Είναι όμως αναγκαίες για να στηρίξουν τους
έχοντες ανάγκες.
ΠΑΛΜΟΣ: Με τα οικονομικά δυσκολεύεται ο δήμος;
Αν δει κάποιος τον δημοσιευμένο προϋπολογισμό του δήμου, θα δει πως έχουμε
ένα νοικοκυρεμένο δήμο και προσέχουμε πάρα πολύ τα οικονομικά μας. Είμαστε από
τους λίγους δήμους που έχουμε αποθεματικό τους μισθούς των υπαλλήλων που ορίζει
η νομοθεσία (δύο μήνες αποθεματικό). Τα οικονομικά στοιχεία του Δήμου δείχνουν
ότι γίνεται μια νοικοκυρεμένη διοίκηση.
Έχουμε μειώσει τα έξοδα αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι τα οικονομικά φτάνουν
να κάνουμε τις επενδύσεις που επιθυμούμε.
Λειτουργούμε τον δήμο μας καλά και ικανοποιητικά με τα ελάχιστα. Πολλά πράγματα δεν μπορούμε
να τα ικανοποιήσουμε δυστυχώς σήμερα. Θέλουμε αλλά δεν υπάρχουν οικονομικοί
πόροι.
ΠΑΛΜΟΣ: Κάνατε ετήσιο απολογισμό;
Όχι τα στοιχεία τα έδωσα κάνοντας αναφορά στο δημοτικό
συμβούλιο.
ΠΑΛΜΟΣ: Τι γίνεται με το δάνειο 1.850.000 για το
φωτισμό της πόλης που όλη η αντιπολίτευση το αναφέρει;
Δεν υπάρχει κανένα δάνειο. Δεν υπάρχει καμία απόφαση. Αυτό
που υπάρχει είναι και η πρόθεση του Δήμου Αγίας Βαρβάρας, όπως όλων των δήμων,
να προχωρήσουμε στην ενεργειακή αναβάθμιση όλων των φωτιστικών σωμάτων της
πόλης. Τα φωτιστικά σώματα είναι ενεργοβόρα σε όλη την Ελλάδα και είναι
υποχρέωσή μας να προχωρήσουμε στην ανανέωση των λαμπτήρων της πόλης μας.
Θέλουμε να αντικαταστήσουμε τις λάμπες για να μειώσουμε το ποσό που πληρώνουμε
στη ΔΕΗ. Ο Δήμος πληρώνει υπέρογκα ποσά. Δεν είναι ένα θέμα που απασχολεί μόνο
σήμερα την Αυτοδιοίκηση αλλά εδώ και πολλά χρόνια. Η Πολιτεία προτείνει ότι σε
συνεργασία με το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, σαν τεχνικός σύμβουλος του
Υπουργείου και όλων των φορέων να μας κατευθύνει στην επόμενη μέρα για την ενεργειακή
αναβάθμιση. Υπάρχουν συγκεκριμένοι τρόποι χρηματοδότησης. Μπορεί να
χρηματοδοτηθεί από οποιοδήποτε πιστωτικό ίδρυμα, και το ποσό που θα πρέπει να εισπράττει από τη
χρηματοδότηση – δάνειο θα το εισπράττει από τα κέρδη, από τα μειωμένα τέλη που
θα πληρώνει προς τη ΔΕΗ ο κάθε δήμος. Αυτό είναι που έχει συζητηθεί χωρίς να
έχει υπάρξει καμία απόφαση. Υπάρχουν και άλλοι τρόποι. Πολλές εταιρείες
προτείνουν να το αναλάβουν και το ποσοστό να το εισπράττουν με τον τρόπο που
είπαμε. Επιπλέον θα βγουν προγράμματα, το ξέρουν όλοι, για την ενεργειακή αναβάθμιση
κτιρίων κι όχι μόνο. Αυτό λοιπόν που κάναμε εμείς ήταν μία μελέτη. Κάποιοι
προέτρεξαν , καταλαβαίνω ότι έχουν μια κοινή αγωνία. Δεν πιστεύω όμως ότι
υπάρχει ούτε δημότης ούτε αυτοδιοικητικός που να μην ενδιαφέρεται για την
ενεργειακή αναβάθμιση δρόμων , πλατειών και δημοσίων κτιρίων.
ΠΑΛΜΟΣ: Η αποκομιδή των σκουπιδιών πως πάει;
Με δυσκολία. Βγήκε και η προκήρυξη του Υπουργείου που θα μας
διευκολύνει να στελεχώσουμε με επιπλέον προσωπικό τις υπηρεσίες καθαριότητας
και πιστεύω ότι σταδιακά θα βελτιωθεί η αποκομιδή. Το θέμα είναι και η γενικότερη διαχείρηση των
απορριμμάτων, τι γίνεται με το νέο σύστημα διαχείρισης, με την ανακύκλωση, με
τους μπλε κάδους, τους καφέ κάδους, τα πράσινα σημεία. Είναι ένα δύσκολο θέμα
και γενικότερα όχι μόνο σαν Αγία Βαρβάρα αλλά και σαν κράτος δεν έχουν δείξει
σημεία προόδου. Ενώ για άλλες χώρες στην
Ευρώπη η διαχείρηση των απορριμμάτων είναι επιστήμη εμείς έχουμε μείνει
στην παλιά λογική.
ΠΑΛΜΟΣ: Τι γίνεται με την περιοχή της Βιοχρώμ; Είναι
ένας σκουπιδότοπος;
Εκεί στην περιοχή της Βιοχρώμ υπήρχαν κλαδιά, πεταμένα
έπιπλα, καναπέδες κλπ. Τα οποία όμως με το μηχάνημα του Ενιαίου Συνδέσμου έχουν
πλέον θρυμματιστεί και μεταφέρονται.
ΠΑΛΜΟΣ: Για το ενοίκιο σε συγκεκριμένη επιχείρηση που
βρίσκεται στο χώρο;
Έχουμε όλα τα στοιχεία. Η συγκεκριμένη εταιρεία έχει
νοικιάσει το χώρο από τη στιγμή που αγοράστηκε από το Δήμο. Είναι από τις λίγες
εταιρείες που είναι τυπική στις υποχρεώσεις της. Έληξε η σύμβασή της. Έγινε
δημόσιος διαγωνισμός όπως ορίζει η νομοθεσία. Ήρθε πάλι η ίδια εταιρεία και
ήταν η μόνη που ενδιαφέρθηκε. Ποιο είναι το μεμπτό; Τα στοιχεία είναι στη
διάθεση κάθε ενδιαφερόμενου.
ΠΑΛΜΟΣ: Με το αντιπλημμυρικό πως πάμε;
Η Στέφανου Σαράφη είναι ένα έργο που μας έχει ταλαιπωρήσει
πάρα πολύ από όλες τις πλευρές. Καταρχάς η γέφυρα χτίστηκε πάνω σε ρέμα. Κάτω
από το ρέμα περνάει το ρέμα, η αποχέτευση και τα όμβρια. Ανεξέλεγκτα. Κάποια
στιγμή αυτό έσκασε. Γύρω είναι σπίτια, σχολείο. Δεν υπήρχε και δεν βρέθηκε ποτέ
μελέτη στο Δήμο. Ούτε στην ΕΥΔΑΠ. Έπρεπε να γίνει μελέτη απ’ την αρχή σε μία
γέφυρα όπου όλοι οι μηχανικοί με εμπειρία, μας είπαν πως αυτή είναι μια πολύ
καλή γέφυρα αλλά τέτοιες γέφυρες δεν χτίζονται μ’ αυτό τον τρόπο. Να
δημοπρατήσει το έργο και να βρεθεί χρηματοδότηση. Καλώς ή κακώς το κράτος
λειτουργεί με κάποιους κανόνες, γραφειοκρατικούς, αλλά πρέπει να ακολουθηθούν.
Δυστυχώς δεν υπάρχει κάποιο νομικό πλαίσιο που να επισπεύδει τέτοιου είδους
έργα. Όλα αυτά μας κράτησαν πίσω. Δεν θεωρώ άστοχη την κριτική που γίνεται όμως
δεν είναι δίκαιη γιατί δεν περνάνε όλα από τα χέρια μας. Θα ζητούσα από τον
καθένα να κοιτάξει τα στοιχεία του φακέλου με ημερομηνίες, και αν βρει αστοχία
ή ολιγωρία εγώ θα το παραδεχθώ δημοσίως. Αφού όμως δεν υπάρχει, θα περίμενα τη
στοιχειώδη συμπαράσταση. Το έργο αυτό χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια.
Κάποια στιγμή που σταμάτησε η χρηματοδότηση, σταμάτησε και το έργο. Κακώς! Δεν
έπρεπε να γίνει κάτι τέτοιο. Δυστυχώς όμως η χώρα βρίσκεται σε κρίση! Το έργο εκτελείται με εμπόδια για τα οποία ο
δήμος δεν ευθύνεται, τώρα το έργο εκτελείται και ευελπιστώ να μην υπάρξει
κάποιο κώλυμα.
ΠΑΛΜΟΣ: Με το μετρό ποιες είναι οι εξελίξεις;
Το Μετρό είναι το μεγάλο στοίχημα. Πρέπει να τονίσω
κατηγορηματικά ότι το έργο ήταν να παραδοθεί, Αγία Βαρβάρα – Πειραιάς ενιαία.
Καταφέραμε οι 3 δήμαρχοι, Νίκαιας, Κορυδαλλού και Αγίας Βαρβάρας, να
διαχωρίσουμε το έργο και να επισπεύσουμε την παράδοση και αρχές του 2019 να
είναι σε λειτουργία. Πολύ νωρίτερα, κατά 8 μήνες, άνοιξε και παραδόθηκε ο
δρόμος. Δυστυχώς η Αγία Βαρβάρα είχε κλειστό το δρόμο γιατί το έργο γινόταν
στον κεντρικό δρόμο, Ελ. Βενιζέλου το οποίο ήταν γνωστό σε όλους από την
αρχή. Το έργο θα αρχίσει να λειτουργεί
από τις αρχές του 19 και θα αλλάξει όλη την εικόνα της πόλης. Την ποιότητα ζωής
των κατοίκων και τη ζωή τους και αν λειτουργήσουμε σωστά θα δώσει και νέες
οικονομικές δυνατότητες στην Αγία Βαρβάρα.
ΠΑΛΜΟΣ: Οι αθλητικοί χώροι;
Αθλητικοί χώροι και έργα: Είναι αλήθεια ότι σε λίγο καιρό
δημοπρατούνται και άλλα έργα. Το γήπεδο, μετά από 15 χρόνια αγώνα και αγωνίας
ολοκληρώθηκε. Σε λίγο δημοπρατείται και το υπόλοιπο έργο που είναι η
αποκατάσταση και η ανακατασκευή των αποδυτηρίων και του πέριξ χώρου, για να
παραδοθεί προς χρήση κανονική. Σήμερα οι ομάδες μας κάνουν προπόνηση εκεί. Ένα
όνειρο που κανείς δεν πίστευε ότι θα γίνει πραγματικότητα.
ΠΑΛΜΟΣ: Είναι έτοιμη η πόλη να δεχθεί το Μετρό; Γιατί
μερικοί δήμοι εκ των υστέρων φάνηκαν αδύναμοι να διαχειριστούν το βάρος που
συνεπάγεται μια τέτοια ευθύνη.
Είναι μια πολύ σοβαρή ερώτηση, διότι πραγματικά φάνηκε σε
πολλές περιοχές ότι υποδέχθηκαν το μετρό ανέτοιμες αναπτυξιακά και λειτουργικά.
Το έχουμε ζήσει στο πετσί μας. Στην Αγία Μαρίνα αντιμετωπίσαμε και
αντιμετωπίζουμε ακόμα δυσκολίες στην πρόσβαση, στην κίνηση…. Παντού! Εμείς
εξασφαλίσαμε μια χρηματοδότηση από το πράσινο ταμείο και σε λίγο καιρό θα αναθέσουμε
μια μελέτη για να προετοιμάσουμε την πόλη για την επόμενη μέρα λειτουργίας του
Μετρό. Να ξέρουμε τα πιθανά προβλήματα και να δώσουμε μια ώθηση στο δήμο.
ΠΑΛΜΟΣ: Μήπως αυτό που περιγράφετε έχει καθυστερήσει
αρκετά; Μήπως έπρεπε να μας πείτε ότι έχει γίνει η μελέτη και προχωράμε;
Δεν έχει γίνει η μελέτη. Αν είχε γίνει πριν 2 χρόνια μπορεί
να ήταν διαφορετικές από τις σημερινές. Έχουμε ένα χρόνο γεμάτο για να
μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε το σχεδιασμό. Μπορεί να φαίνεται λίγος ο χρόνος
αλλά μπορεί η πόλη να έχει προετοιμάσει την επόμενη της μέρα. Είμαι αισιόδοξος γιατί πιστεύω ότι ξέρουμε τι
θέλουμε.
ΠΑΛΜΟΣ: Με τη συγκοινωνία τι θέματα αντιμετωπίζετε; Ο
δήμος φαίνεται αποκομμένος!
Πολύ δύσκολη υπόθεση. Όχι τόσο της Αθήνας αλλά ο Πειραιάς
έχει πρόβλημα. Η αλήθεια είναι πως η δημόσια συγκοινωνία την περίοδο της κρίσης
έπρεπε να έχει ενισχυθεί. Δυστυχώς όμως φαίνεται να είναι εγκαταλειμμένη. Τα
βλέπουμε και στα ρεπορταζ. Συγκοινωνία, υγεία, παιδεία έπρεπε να ήταν
αδιαπραγμάτευτα και σε αυτά έπρεπε να υπάρχει εθνική στρατηγική. Με την Αθήνα
δεν υπάρχει τόσο μεγάλο πρόβλημα. Με τον Πειραιά όμως υπάρχει. Έχουμε μια
συνάντηση με η διοίκηση των συγκοινωνιών για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε τη
συγκοινωνία προς Πειραιά. Κορυδαλλός, Αιγάλεω, Αγία Βαρβάρα και Νίκαια, έχουμε
κάνει μια πρώτη επαφή με τον υπουργό κ. Σπύρτζη, έχουμε τη θετική του
υποστήριξη στην πρόταση μας, να δημιουργήσουμε ένα νέο συγκοινωνιακό δίκτυο
στις περιοχές μας, που θα συνδυάζεται με τη λειτουργία του Μετρό. Έχουμε
συμφωνήσει και πάνω σε αυτό δουλεύουμε. Εκτός του τι θα ανακοινώσει η διοίκηση
των συγκοινωνιών εμείς παράλληλα ζητάμε, και μάλλον θα γίνει δεκτό, να πάρουμε
και δικά μας λεωφορεία, και να έχουμε
και δική μας τοπική διαδημοτική συγκοινωνία με αφετηρία και τέρμα τους σταθμούς
του Μετρό. Για καλύτερη και ευκολότερη πρόσβαση από τους κατοίκους. Δε σημαίνει
ότι αυτό που κάνουμε βελτιώνει τη σημερινή προβληματική κατάσταση, αλλά
οργανωνόμαστε παρά τις δυσκολίες με προσωπικό και οχήματα.
ΠΑΛΜΟΣ: Ποια είναι η σχέση σας με τα υπουργεία;
Αν εξαιρέσουμε το υπουργείο πολιτισμού που ποτέ κανένας
υπουργός δεν μας έχει δεχθεί, διαχρονικά, θεωρώ ότι με τα υπόλοιπα η επαφή
είναι καλή . Δεν ικανοποιούνται όλα τα αιτήματα μας αλλά έχουμε καλή σχέση.
(Αυτές τις μέρες έχουμε οι 3 δήμαρχοι ραντεβού με τον κ. Πολάκη για το πρώην
Λοιμωδών, για να αρχίσει να λειτουργεί με όλες τις δυνατότητες) Διακρίνω πως υπάρχει η βούληση, αν και μέχρι
σήμερα δεν έχει επιτευχθεί το ζητούμενο. Αυτή τη βούληση πρέπει να τη δούμε στην
πράξη.
ΠΑΛΜΟΣ: Πως κρίνετε τον κυβερνητικό σχεδιασμό για τη
θέσπιση της απλής αναλογικής;
Υπάρχουν πράγματα που δεν έχουν ακόμα ξεκαθαρίσει και πρέπει
να διευκρινιστούν. Είμαι υπέρ της
αλλαγής του εκλογικού συστήματος. Αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι πως
τελικά οι δήμοι πρέπει να διοικηθούν. Χρειάζεται η απλή αναλογική να συνοδευτεί
με αλλαγές στη λειτουργία των δήμων. Έτσι κι αλλιώς πρέπει να γίνουν ριζικές
αλλαγές στον κώδικα λειτουργίας. Π.χ. δεν πρέπει χρειάζεται απόφαση δημοτικού
συμβουλίου για να τοποθετηθεί ένα ΣΤΟΠ. Χρειάζεται λοιπόν ευελιξία και έλεγχος.
ΠΑΛΜΟΣ: Γενικότερα οι αθλητικές εγκαταστάσεις στο
δήμο πως είναι;
Οι ανοιχτές εγκαταστάσεις δεν είναι σε καλό επίπεδο. Τα δύο
κλειστά μας γυμναστήρια είναι εξαιρετικά. Κάνουμε πρότυπα προγράμματα. Φέτος
για πρώτη φορά κάνουμε αγωνιστικό τραμπολίνο. Από ερασιτεχνικό έως
επαγγελματικό επίπεδο και πρότυπα και πρωτόγνωρα για την αυτοδιοίκηση όπως εναέρια ακροβασία (αεροβική σε σχοινιά). Κάναμε τουρνουά ξιφασκίας που θέλουμε να το
αγκαλιάσουμε ως δήμος. Ανοίγουμε τα σχολικά προαύλια, σιτίζονται όλα τα παιδιά.
Τα ανοικτά μας γήπεδα δεν παρέχουν σύγχρονες υπηρεσίες από
παλιότερα υπήρχε μια μελέτη για χρηματοδότηση από την περιφέρεια. Τώρα
καταφέραμε και την εντάξαμε η οποία χρηματοδοτείται, οπότε σε λίγο καιρό οι
συμπολίτες μου θα έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν αξιοπρεπείς και σύγχρονες
υπηρεσίες άθλησης.
ΠΑΛΜΟΣ: Υπάρχει παραβατικότητα στην Αγία Βαρβάρα;
Υπάρχει αστυνόμευση;
Κλοπές έχουμε πολλές. Καθημερινά, όπως παντού. Την
αστυνόμευση που επιθυμούμε δεν την έχουμε. Δεν υπάρχουν οι δυνάμεις που
επιθυμούμε. Δεν υπάρχει ευταξία στο βαθμό που επιθυμεί μια διοίκηση. Όμως,
επειδή με ρωτήσατε, ναι περπατάμε ασφαλείς, χωρίς να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν
προβλήματα. Τη στιγμή που δεν υπάρχει δημοτική Αστυνομία, τα σώματα ασφαλείας
πρέπει να επαλειφθούν όλων των καταστάσεων. Ο πολίτης της Αγίας Βαρβάρας σπάνια
βλέπει αστυνομικό. Στην περίοδο της κρίσης η ασφάλεια πρέπει να είναι ακόμα πιο
έντονη. Το φαινόμενο είναι όμως γενικό. Κάνουν φιλότιμες προσπάθειες οι
αστυνομικοί αλλά είναι μονίμως λίγοι. Εγώ θέλω να κυκλοφορεί ο αστυνομικός μέσα
στην πόλη, αυτό δεν το βλέπω.
ΠΑΛΜΟΣ:
Αντίθετα με το παρελθόν οι τσιγγάνοι φαίνεται να έχουν ενσωματωθεί και
να αποτελούν αναπόσπαστα ενσωματωμένο μέρος του δήμου. Πως έχει επιτευχθεί
αυτό;
Όλες οι κοινωνίες έχουν τα προβλήματα τους. Είτε έχουν είτε
δεν έχουν τσιγγάνους. Η λογική είναι ότι
ο κάθε άνθρωπος πρέπει να υπηρετεί συγκεκριμένους κανόνες. Παιδικούς σταθμούς,
σχολείο, πρόσβαση σε κοινωνικά αγαθά. Όταν δεν τα έχει αυτά θα έχει παραβατική
συμπεριφορά. Αν δεν του τα παρέχει ο δήμος ή η πολιτεία θα βρει άσχημο τρόπο να
τα πάρει. Εμείς δεν διαχωρίζουμε τους δημότες. Αν κάποιος ξεφεύγει του υπενθυμίζουμε
ότι δεν πρέπει, είμαστε στο πλάι σου και σου παρέχουμε τα πάντα. Ο δήμος έχει
προγράμματα, από παλιά, συνεχίζει και σήμερα, αυτό που ονομάζεται «ένταξη».
Έχουμε όλοι την υποχρέωση να είμαστε κοινωνικά ενταγμένοι. Προσπαθούμε όλοι οι δημότες να έχουν δικαιώματα και να είναι εντάξει με τις
υποχρεώσεις τους.
ΠΑΛΜΟΣ: Όλα αυτά θα συνεχιστούν και μετά το 2019 με
δήμαρχο Καπλάνη;
Αυτό θα το αποφασίσει ο λαός. Εγώ δεν έταξα στους συμπολίτες
μου σχεδόν τίποτα. Προσπαθώ να τον υπηρετήσω χωρίς να υπερβάλλω στα λεγόμενα
μου. Δουλεύω κι εγώ και οι συνεργάτες μου από το πρωί μέχρι το βράδυ καθημερινά
πρώτα για το δήμο. Αυτό μπορώ να πω. Το αν θα είμαι και πάλι δήμαρχος θα το
επιλέξουν οι συμπολίτες μου. Εγώ επιθυμώ και θα είμαι πάλι υποψήφιος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου