Επειδή δεν είμαστε όλοι ίδιοι………
Έχω την ιδιαίτερη τιμή να μετέχω από το 2007 στην διοίκηση του Δημάρχου Ανδρέα Παχατουρίδη. Μια
διοίκηση ανοιχτή στην κριτική και τον έλεγχο ακόμη και του τελευταίου Δημότη.
- Νοιώθω την ιερή υποχρέωση να απαντώ με στοιχεία για οτιδήποτε μου ζητηθεί ακόμη και για τα αυτονόητα, έχω την ιδιαίτερη τιμή να έχω συνεργάτες, υπηρεσιακούς παράγοντες, οι οποίοι πραγματοποιούν τους πλέον δύσκολους διαγωνισμούς με άψογες διαδικασίες και το αποδεικνύουν καθημερινά.
- Οι διαγωνισμοί κάθε είδους χωρίς καμία εξαίρεση πραγματοποιούνται με την απόλυτη σειρά των διαδικασιών, περνούν από κάθε ελεγκτικό μηχανισμό και αυτό αποδεικνύεται περίτρανα σε όποιον ρωτήσει.
Όμως επειδή σ’ αυτή την χώρα, κάποιοι θα πρέπει να πάρουν ό,τι τους αξίζει, τον λόγο παίρνει η δικαιοσύνη και αναλαμβάνω την υποχρέωση, να κοινοποιήσω το αποτέλεσμα.
ΜΑΡΙΑ ΤΣΙΩΤΑ ΜΑΡΚΟΥ
ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ& ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΡΩ ΖΕΡΒΑΚΗ όπως δημοσιεύθηκε στο pitsounicity
- Α. Το 2015 συντάχθηκε η 11/2015 Μελέτη για την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού οκτώ παιδικών χαρών του Δήμου Περιστερίου με βάση την οποία δημοσιεύτηκε η 40622/2.11.2015 Διακήρυξη.
Σε ότι αφορά τη Μελέτη, αφενός μεν η περιγραφή των οργάνων παιδικής χαράς είναι «φωτογραφική» κι αφετέρου περιλαμβάνεται στις περιγραφές συχνά-πυκνά η λέξη «περίπου» ώστε δήθεν να αναιρείται αυτή η ίδια η σαφέστατη (όπως προανέφερα «φωτογραφική») περιγραφή.
- Γιατί ο Δήμος Περιστερίου επιλέγει να περιγράψει με αυτόν τον δεσμευτικό και ταυτόχρονα ασαφή τρόπο τις προδιαγραφές των οργάνων παιδικής χαράς, καθιστώντας τη Μελέτη «φωτογραφική»;
Β. Γιατί στη Μελέτη περιλαμβάνονται και φωτιστικά, δεδομένου ότι τα φωτιστικά δεν είναι όργανα παιδικής χαράς και μάλιστα με τέτοια λεπτομερή περιγραφή που δεν υπάρχει ούτε καν στο site του κατασκευαστή τους; Μήπως για να προκαθοριστεί ο ανάδοχος του διαγωνισμού δεδομένου ότι για την εκτέλεση όλης της προμήθειας ζητείται ένας ανάδοχος;
- Γ. Στη Μελέτη και κατ΄ επέκταση στη Διακήρυξη του Διαγωνισμού προβλέπεται και η εγκατάσταση των οργάνων παιδικής χαράς, καθώς και εργασίες συντήρησης υπάρχοντος εξοπλισμού όπως συντήρηση καθιστικών, βαψίματα, επιδιόρθωση υφιστάμενων περιφράξεων, κ.ά. Ωστόσο, μέσα στο 2015 ο Δήμος Περιστερίου είχε ήδη κάνει διαγωνισμό για τη συντήρηση των οργάνων παιδικών χαρών, διαγωνισμό στον οποίο προβλέπονταν και η προμήθεια οργάνων παιδικών χαρών (1828/18.5.2015). Με τη 40622/2015 Διακήρυξη ο Δήμος Περιστερίου αγοράζει 31 διαφορετικά είδη οργάνων παιδικών χαρών μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται φωτιστικά, κάδοι απορριμμάτων, περιφράξεις, παγκάκια (τα οποία δεν είναι όργανα παιδικών χαρών και πρέπει η προμήθειά τους να γίνει από άλλους κωδικούς του Προϋπολογισμού), είδη τα οποία δεν έχει περιλάβει στη συντήρηση-προμήθεια του διαγωνισμού του Μαΐου 2015.
Γιατί ο Δήμος Περιστερίου στο διαγωνισμό της συντήρησης οργάνων παιδικών χαρών (Μάιος 2015) αγοράζει και νέα όργανα και στο διαγωνισμό της προμήθειας νέων οργάνων (Νοέμβριος 2015) περιλαμβάνει και συντήρηση οργάνων παιδικών χαρών; Μήπως απλά για να «κοροϊδέψει» τους ελεγκτικούς μηχανισμούς ότι τάχα δεν έχει κάνει κατάτμηση έργου και προμήθειας; Ή, για να μην κάνει διεθνή διαγωνισμό όπως απαιτεί το οικονομικό μέγεθος των δύο αναθέσεων;
- Δ. Αλλά ας δούμε λίγο τα στοιχεία του διαγωνισμού του Μαΐου 2015: Στο διαγωνισμό του Μαΐου για συντήρηση οργάνων παιδικών χαρών προβλέπεται εκτός της προμήθειας ανταλλακτικών για την επισκευή των οργάνων των παιδικών χαρών του Δήμου και η προμήθεια καινούργιων οργάνων ποσού που ξεκινάει από 8.900 €. Και λέμε «ξεκινάει» γιατί ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΕ, κάτι που πρέπει να ελεγχθεί. Όπως θα πρέπει να ελεγχθεί πως σε έναν διαγωνισμό παροχής υπηρεσιών (συντήρηση) στον οποίο περιλαμβάνονται και τα αναγκαία ανταλλακτικά, περιλαμβάνεται και η αγορά άγνωστης ποσότητας οργάνων η οποία θα έπρεπε νόμιμα να εκτελεστεί με την νομοθεσία περί προμηθειών και όχι με αυτή της εκτέλεσης υπηρεσιών (συντήρηση). Για το σύνολο της ανάθεσης αυτής όπως και σε αυτήν του Νοεμβρίου ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣ: ακόμη και μια προδιαγραφή από όσες αναφέρονται-φωτογραφίζονται στη Μελέτη να μην ικανοποιείται απορρίπτεται ο υποψήφιος ανάδοχος.
Γιατί επέλεξε η Διοίκηση του Δήμου Περιστερίου να κάνει «φωτογραφικό» διαγωνισμό συντήρησης- οργάνων παιδικών χαρών το Μάιο αγοράζοντας και όργανα στον ίδιο διαγωνισμό; Γιατί στο διαγωνισμό αυτό αγοράζει και ξυλεία ως ανταλλακτικό οργάνων ενώ δεν είναι; Ξαναγόρασε η Διοίκηση του Δήμου Περιστερίου ξυλεία εντός του έτους 2015 με άλλους διαγωνισμούς – αναθέσεις; Πόσοι προσήλθαν στο διαγωνισμό; Ποιός είναι ο ανάδοχος του διαγωνισμού του Μαΐου 2015;
- Γιατί επέλεξε η Διοίκηση του Δήμου Περιστερίου να κάνει «φωτογραφικό» διαγωνισμό για την αγορά οργάνων παιδικών χαρών το Νοέμβριο του 2015 στον οποίο περιλαμβάνονται και εργασίες συντήρησης και επιπλέον γιατί αγόρασε με τον ίδιο διαγωνισμό αντί να προμηθευτεί χωριστά τους κάδους απορριμμάτων και να πετύχει καλύτερη τιμή, χωριστά τα φωτιστικά και να πετύχει καλύτερη τιμή, κ.ο.κ. Πόσοι προσήλθαν στο διαγωνισμό; Ποιός είναι ο ανάδοχος του διαγωνισμού του Νοεμβρίου 2015;
Γιατί επέλεξε η Διοίκηση του Δήμου Περιστερίου με «φωτογραφικό» τρόπο να αποκλείσει προμηθευτές κι από τον πρώτο κι από το δεύτερο διαγωνισμό;
- Ε. Με μια πιο προσεκτική ανάγνωση της Διακήρυξης του διαγωνισμού του Νοεμβρίου διαπιστώνουμε ότι η προμήθεια θα πληρωθεί από τους κωδικούς 35.6662.354 - 70.000 € για την προμήθεια υλικών επίστρωσης παιδικών χαρών και 35.7135.352 - 170.000 € για την προμήθεια οργάνων παιδικών χαρών σε βάρος του Προϋπολογισμού 2015. Ωστόσο, η προγενέστερη 12/2015 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου αφορά σε «διενέργεια δαπάνης για την προμήθεια υλικών επίστρωσης παιδικών χαρών της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής του έτους 2015».
Γιατί επέλεξε η Διοίκηση του Δήμου Περιστερίου να κάνει με δυο διαφορετικούς διαγωνισμούς προμήθεια υλικών επίστρωσης παιδικών χαρών αξίας 70.000 € και 70.000 € αντίστοιχα, δηλαδή 140.000 €, ποσό για το οποίο θα υπήρχε προσέλευση περισσότερων διαγωνιζομένων;
- ΣΤ. Οι παραπάνω κωδικοί υπάρχουν στον Προϋπολογισμό 2015, αλλά δεν έχουν εγγραφεί κωδικοί στον Προϋπολογισμό έτους 2016 ώστε, εφόσον δεν ολοκληρωθεί η προμήθεια, η παραλαβή του, η έκδοση και πληρωμή του ταμειακού εντάλματος μέχρι την 31/12/2015, να εξοφληθεί από τον Προϋπολογισμό 2016. Στην Ειδική Συγγραφή Υποχρεώσεων και στη Διακήρυξη της Δημοπρασίας 40622/2.11.2015 προβλέπεται χρόνος παράδοσης 4 μηνών και 120 ημερών αντίστοιχα, χρόνοι που είναι ρεαλιστικοί για την υλοποίηση του έργου. Σύμφωνα με τη Διακήρυξη, η ημερομηνία υποβολής προσφορών είναι η 27/11/2015. Η Επιτροπή του διαγωνισμού ανοίγει τις προσφορές στις 27/11/2015 και στη συνέχεια τις αξιολογεί, κάτι που απαιτεί χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο εβδομάδων. Επιπλέον, στη Διακήρυξη αναφέρεται ότι η σύμβαση υπογράφεται 10 ημέρες μετά την κατακύρωση.
Ας σημειωθεί ότι για να παραγγείλει κάποιος τα όργανα από το εξωτερικό πρέπει να προσκομίσει στην Τράπεζα η οποία θα εκτελέσει την εισαγωγή ΚΑΙ τη Σύμβαση, προκειμένου να αποδείξει τους λόγους που προβαίνει στην εισαγωγή τους (λόγω capital controls).
- Γιατί επέλεξε η Διοίκηση του Δήμου Περιστερίου να κάνει διαγωνισμό τον Νοέμβριο 2015, χωρίς να προβλέψει ότι η πληρωμή των ταμειακών παραστατικών είναι αδύνατον να γίνει εντός του 2015 αφού δεν είναι δυνατόν να εκτελεστεί η σύμβαση εντός του 2015, χωρίς ταυτόχρονα να προβλέψει και να εγγράψει σχετικούς κωδικούς στον Προϋπολογισμό 2016;
Μήπως γιατί είχε προσχεδιάσει – ότι και να γίνει, ακόμη κι αν δεν είχε εκτελεστεί η σύμβαση – να καταβάλλει το ποσό εντός του 2015; Μήπως η Διοίκηση του Δήμου μεθόδευσε τους χρόνους, ακριβώς για να μην προσέλθει κανείς στον διαγωνισμό παρά μόνον ένας διαγωνιζόμενος; Ποιος είναι αυτός;
- Ζ. Στο διαγωνισμό προσήλθε ΜΟΝΟΝ ΕΝΑΣ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΣ, ο οποίος – βεβαίως – πήρε το έργο. Με την πράξη 648/2015 της Οικονομικής Επιτροπής επικυρώθηκε το αποτέλεσμα του διαγωνισμού και σ΄ αυτή διαβάζουμε τα συμπεράσματα της Επιτροπής του διαγωνισμού που είναι ότι η διαγωνιζόμενη εταιρία έδωσε χαμηλότερο ποσοστό έκπτωσης από την προηγούμενη φορά που συμμετείχε στο διαγωνισμό (!), ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός είναι επαναληπτικός, ότι δεν έχει σαφή άποψη για το εάν η προσφορά είναι συμφέρουσα, καθώς σε άλλα είδη είναι πιο ακριβή και σε άλλα πιο φθηνή η συγκεκριμένη εταιρία συγκριτικά με προσφορές που υπέβαλε αυτή σε άλλους δήμους (!), και γενικά ότι δεν μπορεί να διαπιστώσει εάν οι τιμές είναι εντός του ανταγωνισμού και η προσφορά συμφέρουσα.
Η Επιτροπή δεν αναφέρεται στο ζήτημα των χρόνων παράδοσης και την ανυπαρξία κωδικών στον Προϋπολογισμό 2016. Και τελικά, όλως παραδόξως, η Επιτροπή, χωρίς να κάνει θετική αξιολόγηση και χωρίς να αιτιολογεί εάν η προσφορά είναι συμφέρουσα, δεν προτείνει ματαίωση του διαγωνισμού, αλλά την ΚΑΤΑΚΥΡΩΣΗ ΣΤΟΝ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΑ (!).
- Ποιοί αποτελούσαν την επιτροπή του διαγωνισμού; Οι δύο εκ των μελών της έχουν ή όχι, πολιτική προϊσταμένη την Αντιδήμαρχο Περιβάλλοντος και Διευθύντρια την Πρόεδρο της Επιτροπής παραλαβής, στενή συνεργάτιδα της Αντιδημάρχου Περιβάλλοντος;
Στην Οικονομική Επιτροπή, στην οποία συμμετέχει η Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος τι πρότεινε; Την κατακύρωση; Και η Οικονομική Επιτροπή ψήφισε, έχοντας υπόψη το συγκεκριμένο πρακτικό της επιτροπής διαγωνισμού;
- Η. Η σύμβαση ανάθεσης υπογράφεται μεταξύ του προμηθευτή και του Δήμου Περιστερίου στις 23/12/2015. Την επομένη ακριβώς εκδόθηκε από τον προμηθευτή το τιμολόγιο και παραλήφθηκε από τον Δήμο Περιστερίου. Και την επόμενη εργάσιμη (!), η επιτροπή παραλαβής (με Πρόεδρο την στενή συνεργάτιδα της Αντιδημάρχου Περιβάλλοντος) παρέλαβε την προμήθεια, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΜΠΕΙ – ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ – ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΒΙΔΑ ΣΕ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ ενώ στη διακήρυξη του διαγωνισμού προβλέπεται ότι τα όργανα θα παραδοθούν τοποθετημένα και σε λειτουργία.
Γιατί ή Διοίκηση επέτρεψε την παραλαβή του τιμολογίου και αποδέχτηκε τη βεβαίωση της Επιτροπής Παραλαβής, γνωρίζοντας ότι ΔΕΝ ΕΚΤΕΛΕΣΤΗΚΕ Η ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στη διακήρυξη; Μήπως ήταν σε πλήρη γνώση της η συγκεκριμένη μεθόδευση ή – ακόμα χειρότερα – υπό την καθοδήγησή της;
- Πώς υπέγραψε την παραλαβή η επιτροπή παραλαβής, τη στιγμή που δεν υπήρχε τίποτα να παραλάβει; Ποιός ή ποιοι πίεσαν ή έδωσαν εντολή στα μέλη της επιτροπής να υπογράψουν;
Θ. Η Διοίκηση του Δήμου Περιστερίου:
· Εισηγήθηκε διακήρυξη σε λογικό μεν χρόνο παράδοσης (4 μήνες) ο οποίος ουδέποτε υλοποιήθηκε.
· Δεν ενέγραψε τις απαραίτητες πιστώσεις στον προϋπολογισμό 2016 ώστε να ενεργηθεί νόμιμα η προμήθεια
· Συνέταξε «φωτογραφική» μελέτη, με την οποία προκαθόρισε τη μη προσέλευση διαγωνιζομένων πλην ενός
· Συνήψε συμφωνητικό μόλις μια εβδομάδα πριν τελειώσει ο χρόνος (2015), έχοντας απόλυτη γνώση ότι δεν θα μπορούσε να υλοποιηθεί νόμιμα η προμήθεια έως το τέλος του έτους δηλαδή σύμφωνα με τη διακήρυξη που η ίδια κατάρτησε και τους κωδικούς αριθμούς του προϋπολογισμού που αναφέρονται σε αυτή
· Παρέλαβε την προμήθεια επίσημα (πρακτικό παραλαβής) χωρίς να έχει μπει ούτε μια βίδα στις παιδικές χαρές
- Γιατί επέλεξε η Διοίκηση του Δήμου Περιστερίου να καταστρατηγήσει κάθε έννοια νομιμότητας και γιατί, αφού το 2016 ο ανάδοχος προχώρησε την προμήθεια (άγνωστο σε ποιο βαθμό) περιφέρεται τον Σεπτέμβριο 2016 η Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος με τη Διευθύντρια (πρόεδρο της επιτροπής παραλαβής και στενή της συνεργάτιδα) και φωτογραφίζει τις πλατείες του Δήμου μας;
Μήπως γιατί έχουν επέμβει οι ελεγκτικοί μηχανισμοί του Κράτους για να διαπιστώσουν μια εξόφθαλμα παράνομη διαδικασία; Ποιοι ελεγκτικοί μηχανισμοί έχουν ζητήσει στοιχεία και «εξηγήσεις» μέχρι σήμερα από το Δήμο Περιστερίου για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό;
Ηρώ Ζερβάκη
Δημοτική Σύμβουλος Περιστερίου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου