Δεκάδες τα πρατήρια βενζίνης σε Αχαρνές, Φυλή και Ίλιον με νοθευμένα καύσιμα. Πρόστιμα σε συνολικά 233 πρατηριούχους υγρών καυσίμων
επέβαλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργεια και
κλιματικής αλλαγής για νοθεία σε βενζίνη καθώς και σε πετρέλαιο κίνησης ή θέρμανσης.
Και στις δυο περιπτώσεις τα συστήματα ανάφλεξης και τροφοδοσίας του κινητήρα, μπορεί να υποστούν ανεπανόρθωτες βλάβες ή στην καλύτερη περίπτωση να απαιτήσουν ένα αξιοσέβαστο ποσό για την επιδιόρθωσή τους.
Σε αυτή την περίπτωση το πρώτο που έχετε να κάνετε είναι να επισκεφτείτε αμέσως συνεργείο για να αδειάσει και να καθαρίσει το ρεζερβουάρ, οδηγώντας φυσικά με χαμηλές ταχύτητες, χωρίς να πιέζετε τον κινητήρα και χωρίς την χρήση συστημάτων που επιβαρύνουν το έργο του (π.χ. αιρκοντίσιον). Αν σβήσει και μετά από δυο-τρεις προσπάθειες δεν παίρνει «μπρος», ακινητοποιήστε το και καλέστε οδική βοήθεια.
- Ο καταλύτης. Στην περίπτωση νοθείας, οι ρύποι του αυτοκινήτου αυξάνονται εντυπωσιακά, επιβαρύνοντας δραματικά την λειτουργία του καταλύτη.
- Το φίλτρο καυσίμου, που καταστρέφεται.
- Η αντλία καυσίμου, που αδρανεί.
- Το σύστημα ψεκασμού, καθώς «βουλώνουν» τα μπεκ, μην μπορώντας να εφοδιάσουν το θάλαμο καύσης με καύσιμο.
Οι δυσλειτουργίες αυτές ενδέχεται να «μπλοκάρουν» και τον ηλεκτρονικό εγκέφαλο διαχείρισης του κινητήρα , από τη στιγμή που θα λαμβάνει συνεχώς «μηνύματα» για εσφαλμένη λειτουργία.
κλιματικής αλλαγής για νοθεία σε βενζίνη καθώς και σε πετρέλαιο κίνησης ή θέρμανσης.
- Όπως επισημαίνει το υπουργείο, η νοθεία των καυσίμων έχει ως αποτέλεσμα όχι μόνο να θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία αλλά και να κοροϊδεύουν τους οδηγούς – πελάτες τους, οι οποίοι καλούνται από τη μία να σηκώσουν το βάρος από το υψηλό κόστος αγοράς των καυσίμων και από την άλλη να πληρώσουν οποιαδήποτε ζημιά τυχόν προκύψει στο όχημά τους λόγω της νοθείας.
Και στις δυο περιπτώσεις τα συστήματα ανάφλεξης και τροφοδοσίας του κινητήρα, μπορεί να υποστούν ανεπανόρθωτες βλάβες ή στην καλύτερη περίπτωση να απαιτήσουν ένα αξιοσέβαστο ποσό για την επιδιόρθωσή τους.
- Πως μπορούμε όμως να αντιληφθούμε το νοθευμένο καύσιμο και να προλάβουμε τα χειρότερα;
Σε αυτή την περίπτωση το πρώτο που έχετε να κάνετε είναι να επισκεφτείτε αμέσως συνεργείο για να αδειάσει και να καθαρίσει το ρεζερβουάρ, οδηγώντας φυσικά με χαμηλές ταχύτητες, χωρίς να πιέζετε τον κινητήρα και χωρίς την χρήση συστημάτων που επιβαρύνουν το έργο του (π.χ. αιρκοντίσιον). Αν σβήσει και μετά από δυο-τρεις προσπάθειες δεν παίρνει «μπρος», ακινητοποιήστε το και καλέστε οδική βοήθεια.
- Αναφορικά με τα συστήματα που είναι πιο «ευαίσθητα» στην χρήση νοθευμένου καυσίμου, αυτά είναι τα εξής:
- Ο καταλύτης. Στην περίπτωση νοθείας, οι ρύποι του αυτοκινήτου αυξάνονται εντυπωσιακά, επιβαρύνοντας δραματικά την λειτουργία του καταλύτη.
- Το φίλτρο καυσίμου, που καταστρέφεται.
- Η αντλία καυσίμου, που αδρανεί.
- Το σύστημα ψεκασμού, καθώς «βουλώνουν» τα μπεκ, μην μπορώντας να εφοδιάσουν το θάλαμο καύσης με καύσιμο.
Οι δυσλειτουργίες αυτές ενδέχεται να «μπλοκάρουν» και τον ηλεκτρονικό εγκέφαλο διαχείρισης του κινητήρα , από τη στιγμή που θα λαμβάνει συνεχώς «μηνύματα» για εσφαλμένη λειτουργία.
- Τι να προσέξετε
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου