Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 22 του Οκτώβρη 2014 με πρωτοβουλία του Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Περιστερίου «ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ» συνάντηση τον Αντιδήμαρχο Περιστερίου κ. Θεοδωράκο για ζητήματα παιδείας. Στη συνάντηση γνωστοποιήθηκαν οι αποφάσεις της ΓΣ του συλλόγου, κατατέθηκαν το υπόμνημα θέσεων (έχει κοινοποιηθεί στα σχολεία), η αποδελτίωση των προβλημάτων από όλες τις σχολικές μονάδες και έγινε συζήτηση για τα προβλήματα της εκπαίδευσης.
Αναφέρθηκαν ιδιαίτερα τα προβλήματα στο χώρο της ειδικής αγωγής και του κτηριακού, που αντιμετωπίζουν το 28ο Δημοτικό σχολείο και το Ειδικό σχολείο Περιστερίου. Επισημάνθηκαν οι επιπτώσεις στη δημόσια εκπαίδευση από την εφαρμογή των επιταγών της ΕΕ και του ΔΝΤ, οι τραγικές μειώσεις του κρατικού προϋπολογισμού σε υγεία- παιδεία και υπόλοιπα κοινωνικά αγαθά, οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις, η εφεδρεία, καθώς και τα κοινωνικά προβλήματα από την εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής στις ζωές των μαθητών μας και των οικογενειών τους.
Τονίστηκε ότι η εκπαίδευση και η παιδεία βρίσκονται στο επίκεντρο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, που διαπερνούν το σύνολο των λειτουργιών του καπιταλιστικού κράτους και αποτελούν υλοποίηση των κατευθύνσεων- εντολών του διευθυντηρίου των Βρυξελλών μέσα από το τρίπτυχο Ανάπτυξη- Ανταγωνιστικότητα- Απασχόληση, που καθορίζεται και εξειδικεύεται από την αντίστοιχη λευκή βίβλο για την εκπαίδευση.
.
Στην υλοποίηση αυτών των σχεδίων σημαντικός είναι ο ρόλος που έχει ανατεθεί στην Τ.Δ., και αυτό, γιατί πιστεύουν ότι στο όνομα των τοπικών «ιδιαιτεροτήτων» είναι πιο εύκολο να γίνουν αποδεκτά μέτρα και ρυθμίσεις όπως η ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσα από τη διαφοροποίηση των προγραμμάτων.
Οι δήμοι και οι νομαρχίες καλούνται να αναλάβουν το βάρος σημαντικών ανατροπών, για την υποταγή της παιδείας στους νόμους της αγοράς και υποκατάστασής της σε φτηνή κατάρτιση.
Τα ΣΔΙΤ (οι ιδιώτες δηλαδή) αναλαμβάνουν την ανέγερση, συντήρηση, επισκευή, φύλαξη και καθαριότητα των σχολικών κτηρίων με πολυετείς συμβάσεις και το αζημίωτο. Οι σχολικοί χώροι μετατρέπονται σε ένα πεδίο αγοράς αντιπαιδαγωγικό-αντιεκπαιδευτικό. Το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης των σχολείων το αναλαμβάνει η τοπική διοίκηση (δήμοι, περιφέρειες). Αυτό σημαίνει νέους πρόσθετους ειδικούς φόρους για την παιδεία (Φιλανδία, Σουηδία, ΗΠΑ ), με αποτέλεσμα την άμεση ιδιωτικοποίηση της παιδείας και την αγορά του εκπαιδευτικού έργου ως προϊόντος αμφίβολου και πανάκριβου για τα λαϊκά στρώματα. Μέσω του Καλλικράτη η ΤΔ θα προσλαμβάνει το προσωπικό του σχολείου με συμβάσεις, θα καταρτίζει τοπικά προγράμματα και θα παρεμβαίνει στη σχολική ζωή και πράξη, στο όνομα της αποκέντρωσης. Η αποκέντρωση αποτελεί την ευέλικτη προσαρμογή των σχολείων στις ανάγκες της τοπικής αγοράς και της πρόχειρης κατάρτισης που απαιτεί.
Οι διοικητικοί φορείς θα συνεργάζονται άμεσα με τους επιχειρηματίες και τους χορηγούς, από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Γυμνάσιο και αυτό που τελικά μένει για τα παιδιά των εργαζόμενων και ανέργων είναι ο κοινωνικός και μορφωτικός αποκλεισμός, η εργασιακή εξαθλίωση και οι οικονομικές θυσίες..
Η τοπική διοίκηση, αντί για θεσμός λαϊκής αντιπολίτευσης και αγώνα και εκτός από φορέας ενσωμάτωσης που ήδη είναι, μεταβάλλεται σε διοικητικό μηχανισμό του κράτους και της αντιλαϊκής πολιτικής του. Γι’ αυτό απαιτείται αυτοδιοίκηση-ανατροπέας των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, εστία συσπείρωσης και αγωνιστικής δράσης του λαού για τα πραγματικά του συμφέροντα που καθορίζονται από τις σύγχρονες υλικές και πνευματικές ανάγκες του.
Από πλευράς του ΔΣ ζητήθηκε να υπάρξουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις, που αφορούν στις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων, το ζήτημα των καθαριστριών και σχολικών τροχονόμων, τη φύλαξη των σχολείων, τη συντήρηση και το κτηριακό καθώς και τα μέτρα που σχεδιάζει ο Δήμος για την αντιμετώπιση των αναγκών των άνεργων οικογενειών των μαθητών μας.
Ο Αντιδήμαρχος δεσμεύτηκε να μελετήσει τα υπομνήματα που κατατέθηκαν και να απαντήσει άμεσα.
Η δικαίωση των θέσεων του συλλόγου μας από πλευράς της διοίκησης του Δήμου, δεν συνιστά λύση στα προβλήματα.
Καθημερινά επιβεβαιώνεται ότι η ανάγκη του σήμερα είναι η οργάνωση της πάλης σε μια άλλη προοπτική. Με βάση αυτό το πλαίσιο το ΔΣ του συλλόγου μας το αμέσως επόμενο διάστημα θα οργανώσει όλα τα απαραίτητα εκείνα βήματα για να συναντηθεί με το εργατικό και λαϊκό κίνημα, προκειμένου να υψωθεί μέτωπο αγώνα, ρήξης και ανατροπής.
ΤΟ Δ.Σ.
ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΘΕΣΕΩΝ
Από την αποδελτίωση των προβλημάτων των σχολείων φαίνεται η ανάγκη για ίδρυση νέων σχολείων ιδιαίτερα για όσα σχολεία δεν έχουν δικό τους κτήριο (ειδικό δημοτικό- νηπιαγωγείο, 28 ΔΣ, ΕΕΕΕΚ).Τα σχολικά κτήρια είναι πολύ παλαιά με αποτέλεσμα να έχουν σοβαρά προβλήματα συντήρησης τα οποία εμποδίζουν την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
Υπάρχει ανάγκη για ενίσχυση του οικονομικού προϋπολογισμού των σχολείων για να αντιμετωπίσουν τα πάγια έξοδά τους (πληρωμή ΔΕΚΟ, αναλώσιμα), σχολικούς φύλακες, καθαρίστριες.
Για να υλοποιήσει το δημόσιο σχολείο το ρόλο του, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να στεγάζεται σε ένα σύγχρονο, άνετο, ασφαλές, καλαίσθητο, λειτουργικό, πλήρως εξοπλισμένο διδακτήριο. Αυτή είναι μια από τις προϋποθέσεις που επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία και βοηθούν ή όχι στην ομαλή διεξαγωγή της.
Για τη λειτουργία ολοήμερου νηπιαγωγείου 2 τμημάτων (40 Νηπίων), το υπουργείο παιδείας το Μάρτη του 2000 όριζε στις κτηριακές περιγραφές ως αναγκαιότητα 900 τ.μ. και αύλειου χώρου περίπου 1.000 τ.μ. ενώ για 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο (240-300 μαθητών) ορίζονταν περίπου 2700 τ.μ. στεγασμένων χώρων, 200 τ.μ. στεγασμένου γυμναστηρίου, υπαίθρια γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ και οι ανάλογοι ελεύθεροι χώροι της αυλής.
Τα σχολεία Α/θμιας Εκπαίδευσης στο δήμο Περιστερίου δεν προσεγγίζουν ούτε στο ελάχιστο τις παραπάνω προδιαγραφές του υπ. παιδείας. Οι συνθήκες στέγασης των σχολείων μας δε βελτιώθηκαν σε σχέση με το παρελθόν. Νηπιαγωγεία που στεγάζονται σε ακατάλληλα κτήρια ή σε αίθουσες εκδηλώσεων Δημοτικών Σχολείων με αποτέλεσμα να χειροτερεύουν οι συνθήκες λειτουργίας τους. Δημοτικό Σχολείο εξακολουθεί να στεγάζεται σε απαράδεκτες συνθήκες σε ακατάλληλο μισθωμένο κτήριο ( 28ο).
Η πρωινή λειτουργία των σχολείων, χωρίς ταυτόχρονα να παρθούν μέτρα υποστήριξής της, επιτεύχθηκε με απαράδεκτους συμβιβασμούς, όπως πρόχειρες αίθουσες στους διαδρόμους, μετατροπή εργαστηρίων ή χώρων εκδηλώσεων ή ακόμη και αποθηκών σε αίθουσες διδασκαλίας. Η εκπαιδευτική πολιτική αντιμετώπισε και εξακολουθεί να αντιμετωπίσει το θέμα του σχολικού χώρου με ανευθυνότητα, λογική περικοπών και αντιπαιδαγωγικά κριτήρια.
Δεν αρκεί μια αίθουσα διδασκαλίας ένας πίνακας και μια κιμωλία για να ανταποκριθεί το σχολείο στο ρόλο του. Λείπουν από τα σχολεία μας εργαστήρια φυσικής, πληροφορικής, ζωγραφικής, μουσικής, θεάτρου κλπ. Λείπουν αίθουσες εκδηλώσεων ή δεν είναι αρκετά μεγάλες για το σύνολο των μαθητών ή χρησιμοποιούνται για άλλους σκοπούς (αίθουσες διδασκαλίας, στέγαση Νηπιαγωγείου, ανάγκες ολοήμερου, μάθημα Φυσικής Αγωγής κλπ). Λείπουν από το σχολείο η βιβλιοθήκη, τα γραφεία, που σε πολλές περιπτώσεις είναι ανεπαρκέστατα, αποθηκευτικοί χώροι και άλλοι βοηθητικοί χώροι απαραίτητοι για τη λειτουργία του σύγχρονου σχολείου (χώρος πρώτων βοηθειών, γραφείο συλλόγου γονέων κλπ)
Λείπει η αθλητική υποδομή, που είναι η αιτία που το σχολείο μας στερείται ακόμη και ενός απλού στεγάστρου για τη Φυσική Αγωγή και την άθληση των μαθητών, όταν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι κατάλληλες. Οι τυχόν μπασκέτες που είναι τοποθετημένες στις αυλές δεν μπορούν να αναπληρώσουν την έλλειψη όλων των άλλων χώρων και μέσων για την οργάνωση της Φυσικής Αγωγής και του αθλητισμού στο σχολείο. Είναι γνωστό επίσης ότι η αθλητική υποδομή του Δήμου Περιστερίου είναι ανεπαρκής και δεν καλύπτει τις ανάγκες άθλησης των μαθητών και της νεολαίας της πόλης μας.
Και ενώ τα σχολεία μας ασφυκτιούν σε λίγους και μικρούς χώρους η λειτουργία τους χειροτέρευσε δραματικά από την εφαρμογή των νέων τύπων σχολείων. Η εφαρμογή τους προωθείται χωρίς την εξασφάλιση των χώρων και των μέσων που θεωρούνται σαν ελάχιστη προϋπόθεση για τη λειτουργία τους. Η έτσι κι αλλιώς λειψή υποδομή του σχολείου καλείται να εξυπηρετήσει αυξημένες ανάγκες. Έτσι μετατράπηκαν οι αίθουσες εκδηλώσεων σε χώρους σίτισης (με μεγάλες εκπτώσεις στην καταλληλότητα και την υγιεινή των χώρων και στην αξιοπρέπεια των μαθητών). Εργαστήρια και αθλητικοί χώροι δεν υπάρχουν για τη λειτουργία των άλλων προγραμμάτων που υπόσχονται στους μαθητές.
Είναι φανερό ότι η πόλη μας έχει ανάγκη από καινούρια κτήρια που να ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές ενός σύγχρονου σχολείου. Κτήρια που θα στεγάσουν τα Νηπιαγωγεία, που σήμερα στριμώχνονται σε χώρους Δημοτικών Σχολείων. Κανένα Νηπιαγωγείο δεν ικανοποιεί τις προϋποθέσεις για την ολοήμερη λειτουργία του. Αρκετά τμήματα στεγάζονται στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Νηπιαγωγείου με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εκπαιδευτική διαδικασία.
Ως σύλλογος εκπαιδευτικών έχουμε επισημάνει την ανάγκη ίδρυσης νέων νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων.
Είναι υποχρέωση του κράτους να εξασφαλίζει σύγχρονα, άνετα και πλήρως εξοπλισμένα διδακτήρια για τα παιδιά του Περιστερίου. Είναι όμως και ευθύνη του Δήμου Περιστερίου να έχει πρόγραμμα διεκδικήσεων. Κανένας δεν μπορεί να εφησυχάζει ούτε να μεταβιβάζει την ευθύνη στον άλλον. Επιχειρήματα του είδους δεν υπάρχουν χώροι ή δεν υπάρχουν χρήματα δεν ισχύουν. Και χώροι και χρήματα υπάρχουν. Εκείνο που λείπει είναι η πολιτική βούληση για τη διάθεση των αναγκαίων πόρων για το σχολείο.
Ζητάμε από το Δήμο να προχωρήσει αμέσως τις διαδικασίες για δέσμευση οικοπέδων που είναι απαραίτητα για κτίσιμο σχολείων.
Καμιά σύγκριση με το παρελθόν ούτε με άλλες περιοχές δεν μπορεί να μας ικανοποιήσει. Η μόνη σύγκριση πρέπει να γίνεται με τις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου.
Το σχολικό κτήριο για να είναι λειτουργικό χρειάζεται να είναι πλήρως εξοπλισμένο και να έχει συστηματική συντήρηση και τεχνική υποστήριξη. Εφ’ όσον ο Δήμος ανέλαβε τη συντήρηση των διδακτηρίων είναι υποχρεωμένος να οργανώσει τα απαραίτητα τεχνικά συνεργεία για την τακτική συντήρηση και την έγκαιρη επισκευή και αντιμετώπιση κάθε έκτακτου προβλήματος. Ούτε ο όγκος της δουλειάς ούτε η έλλειψη τεχνικού προσωπικού ούτε η ανεπάρκεια των οικονομικών μέσων είναι σοβαρές δικαιολογίες απ’ τη μεριά του Δήμου. Οι ανάγκες και το συμφέρον των παιδιών της πόλης μας δεν μπορεί να παζαρεύονται.
Ιδιαίτερη σημασία έχει για το Δημοτικό και το Νηπιαγωγείο, ο αύλειος χώρος. Δεν αρκεί να είναι αρκετός αλλά πρέπει να είναι αισθητικά αναβαθμισμένος και να εξασφαλίζει την υγιεινή και την ασφάλεια των μαθητών. Είναι απαραίτητο να διαθέτει χώρους πρασίνου, κάδους απορριμμάτων και στοιχειώδη αθλητική υποδομή με οργανωμένα γήπεδα μπάσκετ, βόλεϊ με σκάμματα κλπ. Και βέβαια είναι εντελώς απαραίτητα τα στέγαστρα για τη Φυσική Αγωγή των μαθητών.
Ο σύλλογος είναι αντίθετος με κάθε άλλη χρήση του σχολικού κτηρίου πέρα από το βασικό και μοναδικό σκοπό του: εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες της σχολικής κοινότητας. Αποκλείουμε κάθε άλλη εμπορική χρήση του σχολικού κτηρίου με οποιαδήποτε μορφή και απορρίπτουμε κάθε πρόσχημα ή δέλεαρ, οικονομικό ή άλλο.
Ζητάμε όλα όσα δικαιούνται οι μαθητές μας. Ζητάμε όλα όσα έχει ανάγκη το σχολείο των σύγχρονων αναγκών. Σ’ αυτή την κατεύθυνση βρισκόμαστε, αυτό είναι το όραμά μας και καλούμε το λαό του Περιστερίου και τους οργανωμένους φορείς του να προσανατολίσουν την πάλη τους σ’ αυτό το στόχο.
Κτηριακά προβλήματα
· Σχολείο που στεγάζεται σε ακατάλληλο κτήριο.
· Προβλήματα στέγασης νηπιαγωγείων
· Συμπλήρωση κτηριακής υποδομής.
· Κτηριακή υποδομή για τις ανάγκες των νέων τύπων σχολείου.
Εξοπλισμός σχολείων
· Έπιπλα
· Εργαστήρια
· Οπτικοακουστικά μέσα
· Μηχανολογικός εξοπλισμός
· Εποπτικά μέσα διδασκαλίας
· Μουσικά όργανα
· Αθλητικό υλικό
Συντήρηση σχολείων
· Διατήρηση των διδακτηρίων σε λειτουργική ετοιμότητα
· Αισθητικά αναβάθμιση των σχολικών κτηρίων
· Άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων
· Πυρασφάλεια των σχολικών κτηρίων
· Διεκδίκηση από την κεντρική εξουσία των απαραίτητων κονδυλίων για δημιουργία μηχανισμού στο Δ. Περιστερίου
Τακτική επιχορήγηση
· Αύξηση της τακτικής επιχορήγησης για να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των σχολείων
Λειτουργικές ανάγκες σχολείων
· Δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών
· Στήριξη των πολιτιστικών προγραμμάτων των σχολείων από το Δ. Περιστερίου
· Υποστήριξη των σχολείων με σχολικούς ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας στο Δημόσιο Σχολείο.
Λειτουργία σχολικής επιτροπής
· Ουσιαστική λειτουργία της ενιαίας σχολικής επιτροπής (άμεση διεκδίκηση της δεύτερης δόσης από τους ΚΑΠ προς τους Δήμους για τα λειτουργικά έξοδα των σχολικών μονάδων παίρνοντας υπόψη ότι η πρώτη δόση του 2012 είναι μειωμένη ως προς την αντίστοιχη του 2011 κατά 30 %, με συνέπεια τα σχολεία να αδυνατούν να λειτουργήσουν καθώς οι καθημερινές ανάγκες δεν μπορούν να καλυφθούν.)
Λειτουργία της ΔΕΠ
· Η λειτουργία της ΔΕΠ οφείλει να κινείται στα πλαίσια ικανοποίησης των αιτημάτων του εκπαιδευτικού και λαϊκού κινήματος και να μην αποτελεί διαχειριστικό όργανο της φτώχειας που μας επιβάλλεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου