ΗΡΩ ΖΕΡΒΑΚΗ
ΥΠΟΨ.ΔΗΜΟΤΙΚΗ
ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΜΕ ΟΛΟΥΣ – ΑΝΑΤΡΟΠΗ
ΥΠΟΨ.ΔΗΜΑΡΧΟΣ:
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΕΛΑΦΑΣ
- Το «πάθημα» φαίνεται ότι δεν έγινε «μάθημα» για την παράταξη Παχατουρίδη. Συνεχίζει την ίδια τακτική, αδιαφορώντας για το Νόμο,
Ως γνωστό, η παράταξη
Παχατουρίδη ανέλαβε τον Ιανουάριο 2003 τη διοίκηση του Δήμου Περιστερίου. Τον Ιανουάριο
2004 υπέβαλα αναφορά στην Περιφέρεια Αττικής (νυν Αποκεντρωμένη
Διοίκηση) ότι ο κ.Ισαάκ Ζορπίδης, ο οποίος
διατηρεί επιχείρηση ζαχαροπλαστικής, είχε συνάψει με το Δήμο Περιστερίου και με
τα Νομικά του Πρόσωπα, συμβάσεις το ύψος των οποίων υπερέβαινε το επιτρεπόμενο όριο
και ζήτησα από τον Περιφερειάρχη να διαπιστώσει το ασυμβίβαστο και να
προβεί σε έκπτωσή του. Στις 12.1.2006 ο Περιφερειάρχης υπέγραψε την Πράξη
Έκπτωσης του κ.Ι.Ζορπίδη.
Το «πάθημα» φαίνεται ότι
δεν έγινε «μάθημα» για την παράταξη Παχατουρίδη. Συνεχίζει την ίδια τακτική,
αδιαφορώντας για το Νόμο, περιλαμβάνοντας στο ψηφοδέλτιό της υποψηφίους
δημοτικούς συμβούλους που έχουν κώλυμα εκλογιμότητας.
Ενδεικτικά αναφέρω δυο
περιπτώσεις:
Ι. Ο Σπυρίδων Χαρίτος είναι αναπληρωτής Διευθυντής ΙΚΑ από τα τέλη του 2013 οπότε
συνταξιοδοτήθηκε ο Διευθυντής κ.Βουδούρης και μέχρι τη διάλυση του ΕΟΠΥΥ τον
Φεβρουάριο 2014. Στις αποφάσεις υπογράφει ως «Προϊστάμενος Διεύθυνσης
Υγειονομικής Μονάδας» του Τ.Μ.Υ. ΕΟΠΥΥ Περιστερίου. Ενδεικτικά : Απόφαση 28/9.1.2014
(ΑΔΑ ΒΙ6ΖΟΞ7Μ-4ΛΝ0), Απόφαση 2573/30.12.2013 (ΑΔΑ ΒΙΨ00Ξ7Μ-3Ω3), οι οποίες
επισυνάπτονται.
Σύμφωνα με το άρθρο 14
Ν.3852/2010 «Κωλύματα και ασυμβίβαστα»:
«1. Δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι,… : …ε)
Υπάλληλοι με οποιαδήποτε σχέση εργασίας του Δημοσίου, των περιφερειών, των
νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου, των κρατικών νομικών προσώπων ιδιωτικού
δικαίου, των δημοσίων επιχειρήσεων και των επιχειρήσεων τη διοίκηση των οποίων
ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο, με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, στους
δήμους στα διοικητικά όρια των οποίων άσκησαν καθήκοντα προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης ή
Διεύθυνσης, μέσα στο δεκαοκτάμηνο πριν από τη διενέργεια των δημοτικών εκλογών.
Στη ρύθμιση του προηγούμενου εδαφίου δεν υπάγονται… οι διευθυντές τμημάτων,
μονάδων, κλινικών και εργαστηρίων ιατρικής υπηρεσίας του Ε.Σ.Υ.».
Επιπλέον,
στην Εγκύκλιο ΥΠΕΣ 13/2014 «3. Κωλύματα εκλογιμότητας-Ασυμβίβαστα» αναφέρεται
ότι: «…Οι ασκούντες καθήκοντα προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης θα
πρέπει να έχουν επιλεγεί και τοποθετηθεί, σύμφωνα με την οικεία διαδικασία, σε
οργανική θέση. Η άσκηση καθηκόντων αναπληρωτή, συνεπεία κωλύματος ή απουσίας
του επιλεγέντος προϊσταμένου, δεν καθιδρύει αντίστοιχο κώλυμα. Εάν, όμως, έχει κενωθεί η σχετική θέση και
μέχρι την επιλογή νέου προϊσταμένου, έγινε ανάθεση άσκησης καθηκόντων
αναπληρωτή προϊσταμένου, τότε υφίσταται κώλυμα, δοθέντος ότι υπηρετείται ο
λόγος θέσπισης της αντίστοιχης απαγορευτικής διάταξης. …Στο ανωτέρω κώλυμα …υπάγονται… οι Διευθυντές ιατροί που προΐστανται της
Ιατρικής Υπηρεσίας και των Κέντρων Υγείας…».
Ο κ.Σπ.Χαρίτος ασκεί καθήκοντα αναπληρωτή προϊσταμένου διεύθυνσης
λόγω κένωσης της θέσης. Συνεπώς, η Αρμόδια Δικαστική Αρχή οφείλει να
διερευνήσει τη νομιμότητα της υποψηφιότητας του κ.Σπ.Χαρίτου.
ΙΙ. Ο Δημήτριος Μπαρδάκας
είναι ανάδοχος εκτέλεσης έργων του Δήμου Περιστερίου και των Νομικών του
Προσώπων, και μάλιστα με απ΄ευθείας αναθέσεις ή πρόχειρους διαγωνισμούς, το
οικονομικό αντικείμενο των οποίων υπερβαίνει τις 5.000 ευρώ.
Ειδικότερα, ο
κ.Δ.Μπαρδάκας ανέλαβε με απ΄ευθείας ανάθεση τη δημιουργία τοπικού δικτύου με
κεντρικό ελεγκτή (server) στη δημοτική βιβλιοθήκη έναντι 5.000 ευρώ πλέον των φόρων
(απόφαση ΔΣ ΔΕΠΑΔΠ 86/30.7.2012, ΑΔΑ Β41ΝΟΕΠΝ-ΔΟ3), ανέλαβε με απ΄ευθείας
ανάθεση τη συντήρηση του συστήματος ΚΟΗΑ ηλεκτρονικής καταλογογράφισης και
δανεισμού έναντι 9.000 ευρώ πλέον των φόρων (απόφαση ΔΣ ΔΕΠΑΔΠ 58/26.6.2012,
ΑΔΑ Β4ΛΜΟΕΠΝ-ΩΩΜ) και ανέλαβε με πρόχειρο διαγωνισμό τη συντήρηση και διατήρηση
του συστήματος ΚΟΗΑ , συντήρηση του server, των ηλεκτρονικών υπολογιστών και
της λειτουργίας του διαδικτυακού τόπου της Δημοτικής Βιβλιοθήκης έναντι ποσού
10.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ (απόφαση ΔΣ ΔΕΠΑΔΠ 37/10.4.2013, ΑΔΑ ΒΕΑΣΟΕΠΝ-ΡΑΔ).
Συνεπώς, προκύπτει ότι έχει
συνάψει συμβάσεις παροχής υπηρεσιών ύψους 14.000 ευρώ το 2012 πλέον φόρων και
συμβάσεις παροχής υπηρεσιών ύψους 10.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ το 2013.
Σύμφωνα με το άρθρο 14
Ν.3852/2010 «Κωλύματα και ασυμβίβαστα»:
«3. Δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι,… : α.
Όποιοι συνδέονται με το δήμο ή τα νομικά τους πρόσωπα, εκτός από τους
συνδέσμους, με σύμβαση προμήθειας,
εκτέλεσης δημοτικού έργου, παροχής υπηρεσιών, παραχώρησης δικαιώματος
εκμετάλλευσης δημοτικού έργου ή δημοτικής υπηρεσίας με αντικείμενο αξίας πάνω από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ
ετησίως».
Ο κ.Δ.Μπαρδάκας συνδέεται με σύμβαση παροχής υπηρεσιών με το
Δήμο Περιστερίου με αντικείμενο αξίας πάνω από πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ
ετησίως. Συνεπώς, η Αρμόδια Δικαστική Αρχή οφείλει να διερευνήσει τη
νομιμότητα της υποψηφιότητας του κ.Δ,Μπαρδάκα.
Ο
νομοθέτης θέσπισε τα κωλύματα στοχεύοντας στη διασφάλιση του αδιάβλητου και
ανεπίληπτου στο πρόσωπο αυτών που ασκούν τη διοίκηση των ΟΤΑ και την κατοχύρωση
του δημόσιου συμφέροντος, γιατί ο νομοθέτης αποσκοπεί στην ανάδειξη αιρετών
αρχόντων που θα είναι ανώτεροι κάθε υποψίας για μεροληπτική άσκηση των
καθηκόντων τους υπέρ του ΟΤΑ και των δημοτών και όχι υπέρ των ατομικών τους
συμφερόντων ηθικών και υλικών.
Προκειμένου
να αποκατασταθεί η ηθική τάξη στο Δήμο μας, οφείλουν οι παραπάνω, καθώς και
όσοι άλλοι έχουν τυχόν κώλυμα εκλογιμότητας, έστω και την ύστατη στιγμή, να
παραιτηθούν της υποψηφιότητάς τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου