Σάββατο 15 Μαρτίου 2014

Τι συμβαίνει στο σώμα όταν πίνουμε αναψυκτικά

Πολυάριθμες μελέτες αποδεικνύουν την αρνητική επίδραση που έχουν τα αναψυκτικά στον οργανισμό μας...
Λίγοι όμως γνωρίζουν ακριβώς το γιατί…
  • Μόλις ένα κουτάκι αναψυκτικού μάς φορτώνει με τη μέγιστη επιτρεπόμενη κατανάλωση ζάχαρης – 10 κουταλιές – και εκτοξεύει το ζάχαρο. Έτσι, πυροδοτείται η παραγωγή ινσουλίνης που κάνει το συκώτι να μετατρέπει τη ζάχαρη σε λίπος.
  • Σαράντα λεπτά μετά ολοκληρώνεται η απορρόφηση της καφεΐνης κι έτσι κάθε σύστημα του σώματος αντιδρά. 
  • Οι κόρες των ματιών διαστέλλονται, η αρτηριακή πίεση ανεβαίνει και το συκώτι απελευθερώνει ακόμη περισσότερα σάκχαρα στο αίμα.
  • Με τον καιρό, η καθημερινή κατανάλωση αναψυκτικών αρχίζει να επηρεάζει κάθε όργανο του σώματος.
  • Εγκέφαλος
Η υπερβολική κατανάλωση αναψυκτικών επηρεάζει το νευρικό σύστημα και ιδιαίτερα τα κέντρα απομνημόνευσης στον εγκέφαλο.
 Η επεξεργασμένη ζάχαρη εμποδίζει την παραγωγή μιας χρήσιμης χημικής ουσίας που ονομάζεται νευροτροφικός παράγοντας (BDNF). Όταν τα επίπεδα του BDNF είναι χαμηλά, καθημερινές λειτουργίες όπως η μάθηση και η απομνημόνευση γίνονται εξαιρετικά δύσκολες.
  • Καρδιά
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ υποστηρίζουν ότι ακόμη και ένα κουτάκι αναψυκτικό την ημέρα αυξάνει τον κίνδυνο χρόνιας καρδιοπάθειας.
Πνεύμονες
Η αυξημένη κατανάλωση αναψυκτικών συνδέεται επίσης με τον αυξημένο κίνδυνο παθήσεων του αναπνευστικού, όπως το άσθμα και η Χρόνια Αποφρακτική Πνευμονοπάθεια. Όσο μεγαλύτερη είναι η κατανάλωση τόσο μεγαλύτερος είναι και ο κίνδυνος.
  • Δόντια
Κάθε φορά που πίνουμε μια γουλιά αναψυκτικό, η ζάχαρη δεσμεύεται με τα βακτήρια το στόματος κι έτσι παράγονται επικίνδυνα οξέα. Τα οξέα αυτά διαβρώνουν το σμάλτο κι έτσι συσσωρεύεται πλάκα στα δόντια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου