Tο my school δεν είναι ΚΥΡΙΩΣ μια απόπειρα τακτοποίησης διοικητικών - λειτουργικών αναγκών των σχολείων. Είναι ένα γιγαντιαίο πληροφοριακό σύστημα που θα λειτουργήσει ως εργαλείο της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Μια βάση δεδομένων όπου:
- · καταγράφονται οι απεργίες και η “συνεργασιμότητα” των εκπαιδευτικών, οι επιδόσεις, οι έλεγχοι, τα απολυτήρια, οι μετακινήσεις αλλά και η κοινωνική συμπεριφορά των μαθητών. Εδώ, προσπαθούν να δελεάσουν τους γονείς λέγοντάς μας ότι μπορούμε να κάνουμε ένα «κλικ» και να βλέπουμε on line τις επιδόσεις και τις απουσίες των παιδιών μας. Λες και θέλουμε να είμαστε on line goneis. Αυτό που έχει κατακτηθεί, η ζωντανή και αμφίδρομη επαφή γονιού και εκπαιδευτικού για τις επιδόσεις, την συμπεριφορά του παιδιού μας δεν μπορεί να την καλύψει ένα «νεκρός» υπολογιστής. Ούτε στόχος μας είναι η «σπιουνιά». Αναρωτιόμαστε το on line σύστημά τους βλέπει τον μαθητή υποσιτίζεται;
- · Τα τμήματα και τα σχολεία θα φτιάχνονται στη λογική των αριθμών και όχι των πραγματικών αναγκών. Π.Χ. αν έχουμε 45 παιδιά σε μια τάξη δεν θα μπαίνουν 2 τμήματα αλλά θα φτιάχνεται 1 και τα υπόλοιπα παιδιά θα στέλνονται σε άλλο σχολείο. Θα εξυπηρετείται έτσι η γρήγορη «διάθεση» των εκπαιδευτικών ανά περιφέρεια, αφού θα περισσεύουν.
- · Το κάθε σχολείο ως μαγαζάκι θα ανεβάζει τις επιδόσεις του, τις «δράσις» και τις «καινοτομίες του», προκειμένου να ψαρεύει πελάτες. Π.χ. τα project τα πολύχρωμα προγράμματα της Ε.Ε. Καλώς ήρθατε στο virtual σχολείο, της ψηφιακής σαλάτας, της αυτονομίας που θα έχει να βρίσκει χορηγούς και .
- · Ο κάθε μαθητή και εκπαιδευτικός θα φτιάχνει το «προφίλ» του, το portfolio του, στο όνομα της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης, εσωτερικής και εξωτερικής. ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ σας παραθέτουμε τι λέει ότι είναι η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα «e-me» (κομμάτι του e-school)… «Είναι ένα ψηφιακό περιβάλλον που θα παρέχει το «χώρο» και τα «εργαλεία» για να εξυπηρετεί και να αναβαθμίζει αυτό που ήδη συμβαίνει στο σχολείο. Θα είναι ο προσωπικός χώρος κάθε μαθητή και κάθε εκπαιδευτικού. Ένας ψηφιακός χώρος συνάντησης και συνεργασίας. Το ατομικό αποθετήριο περιεχομένου και εφαρμογών. Αλλά και ένας χώρος προβολής της δουλειάς τους». Αυτό το portfolio θα τους ακολουθεί μια ζωή, γι’ αυτό είναι απαραίτητο το ΑΜΚΑ. Είναι ο «σύνδεσμος» του νέου ανθρώπου ως μαθητή και ως εργαζόμενου αύριο…(Ο ΑΜΚΑ είναι ευρέως αναζητήσιμος από τον καθένα από σχετική ιστοσελίδα).
Μια τέτοια βάση δεδομένων, η οποία θα προωθεί - εξυπηρετεί το συγκεκριμένο περιεχόμενο σπουδών, την κατηγοριοποίηση των σχολείων, την ποινικοποίηση της συμπεριφοράς εκπαιδευτικών – μαθητών και την κινητικότητα τους δεν την έχουμε ανάγκη.
Είναι ένα σύστημα καθόλα απαραίτητο μόνο για την εφαρμογή του «ΝΕΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ», των σχεδίων ΟΟΣΑ και Κυβέρνησης, που πρέπει να περπατήσουν πιο γρήγορα.
Μια τέτοια βάση δεδομένων δεν μπορεί να διασφαλίσει βέβαια, το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων, μαθητών κι εκπαιδευτικών.
Δε δεχόμαστε το ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, και την ψηφιακή του έκφραση το my school, ως μονόδρομο. Με γενναιότητα, μέσα και έξω από την τάξη, μαζί με γονιούς και μαθητές, θα αποδείξουμε ότι η παιδαγωγική δεν είναι δεξιότητες.
Παίρνουμε αποφάσεις παρεμπόδισης ή και ακύρωσής αυτού που είναι σήμερα το my school (π.χ. δεν δίνουμε ΑΜΚΑ), αλλά και αυτού που θα εξελιχθεί.
Ανοίγουμε το θέμα σε πλατιές συζητήσεις μαζί με γονείς για να αποκαλυφθεί η ουσία του my school.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ «
Ακαρνανίας 65 – 121 35
Τηλ.- Fax : 210 5724139
http://www.asda.gr/sdpeper
E-mail: sdpeper@asda.gr
10/1/2014
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΝΙΚΟΛΟΥΔΑΚΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου