Μετρό Αθήνας: Η αλλαγή χάραξης στην επέκταση προς Ίλιον φέρνει τα πάνω-κάτω στο έργο
Μία από τις μεγάλες δημοπρατήσεις που θα μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια είναι η επέκταση της γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Ίλιον. Εδώ και αρκετά χρόνια είχε γίνει γνωστό πως η γραμμή θα συνεχίζει αρχικά προς Πετρούπολη και κατόπιν προς Ίλιον.
Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές τελικά η οριστική χάραξη άλλαξε καθώς η αρχική επιλογή βρισκόταν σε πολύ σαθρά εδάφη. Συγκεκριμένα σύμφωνα με την διερεύνηση των γεωλογικών δεδομένων της περιοχής διαπιστώθηκε πως σε απόσταση αναπνοής βρίσκονται παλιά λιγνιτωρυχεία σε διάφορα βάθη που θα έβαζε σε κίνδυνο την κατασκευή του έργου (σήραγγες και σταθμούς δηλαδή).
Τελικά η πλέον εφικτή χάραξη είναι εκείνη που μετά τον επίσταθμο του σταθμού ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ είναι να κινείται με πορεία Βόρεια-Βόρειο-Ανατολικά (αντί για Βόρειο-Δυτικά προς τον Άγιο Ιερόθεο στο Περιστέρι).
Πλέον όλη η χάραξη κινείται σχεδόν αποκλειστικά πάνω στη Λεωφόρο Θηβών έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για περαιτέρω επέκταση προς Καματερό και Ζεφύρι μέχρι τον υπό κατασκευή Προαστιακό Σταθμό ΖΕΦΥΡΙ.
ΟΙ ΝΕΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ
Το μήκος της επέκτασης με την νέα χάραξη είναι πλέον 4χλμ και περιλαμβάνει 3 νέους υπόγειους σταθμούς στις παρακάτω θέσεις:
ΣΤΑΘΜΟΣ 1:θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας (εντός των ορίων του Δήμου Ιλίου)
ΣΤΑΘΜΟΣ 2: θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών (εντός των ορίων του Δήμου Ιλίου)
ΣΤΑΘΜΟΣ 3:θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς (εντός των ορίων του Δήμου Ιλίου)
ΓΡΙΦΟΣ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ, ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΔΗΜΟΣ ΙΛΙΟΥ
Πλέον με την νέα χάραξη ανατρέπεται η προηγούμενη διάταξη των σταθμών και όπως φαίνεται και από τις παραπάνω θέσεις που θα κατασκευαστούν θα βρίσκονται όλοι εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ιλίου που είναι ο μεγάλος κερδισμένος από αυτή την αλλαγή.
Πλέον οι ονομασίες των σταθμών αποτελούν γρίφο καθώς θα πρέπει να επιλεγούν ονόματα που θα καθορίζουν την θέση τους και μέχρι σήμερα συνήθως επιλέγονται είτε τα ονόματα των Δήμων που βρίσκονται οι σταθμοί, είτε εκκλησίες και τοπονύμια.
Όπως έχει υπολογίσει η Αττικό Μετρό από την λειτουργία των 3 νέων σταθμών της γραμμής 2 θα εξυπηρετούνται καθημερινά περίπου 46.500 κάτοικοι και 5.500 θέσεις εργασίας, συνολικά 51.000 επιβάτες. Ειδικά τις ώρες αιχμής υπολογίζεται ότι και στους 3 σταθμούς θα κινούνται (ανά ώρα) 4.440 επιβάτες.
Η επέκταση αυτή προς το παρόν βρίσκεται σε μελέτες (γεωλογικές, γεωφυσικές, γεωτεχνικές) και η χρηματοδότηση θα αναζητηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 300εκ.ευρώ. Πάντως δεν περιμένουμε την δημοπράτηση της πριν το 2015 και την ολοκλήρωση της περίπου το 2020.
Με την λειτουργία της τα Δυτικά Προάστια της Αθήνας θα έχουν καλυφθεί σχεδόν πλήρως και θα απαιτούνται λιγότερα από 20 λεπτά για να φτάσει κανείς από τον τερματικό σταθμό στο Ίλιον στο Σύνταγμα. Με αυτή την επέκταση η γραμμή 2 θα φτάσει συνολικά τους 23 σταθμούς και θα εκτείνεται από το Ίλιον μέχρι το Ελληνικό.
ypodomes.com
Μία από τις μεγάλες δημοπρατήσεις που θα μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια είναι η επέκταση της γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Ίλιον. Εδώ και αρκετά χρόνια είχε γίνει γνωστό πως η γραμμή θα συνεχίζει αρχικά προς Πετρούπολη και κατόπιν προς Ίλιον.
Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές τελικά η οριστική χάραξη άλλαξε καθώς η αρχική επιλογή βρισκόταν σε πολύ σαθρά εδάφη. Συγκεκριμένα σύμφωνα με την διερεύνηση των γεωλογικών δεδομένων της περιοχής διαπιστώθηκε πως σε απόσταση αναπνοής βρίσκονται παλιά λιγνιτωρυχεία σε διάφορα βάθη που θα έβαζε σε κίνδυνο την κατασκευή του έργου (σήραγγες και σταθμούς δηλαδή).
Τελικά η πλέον εφικτή χάραξη είναι εκείνη που μετά τον επίσταθμο του σταθμού ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ είναι να κινείται με πορεία Βόρεια-Βόρειο-Ανατολικά (αντί για Βόρειο-Δυτικά προς τον Άγιο Ιερόθεο στο Περιστέρι).
Πλέον όλη η χάραξη κινείται σχεδόν αποκλειστικά πάνω στη Λεωφόρο Θηβών έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για περαιτέρω επέκταση προς Καματερό και Ζεφύρι μέχρι τον υπό κατασκευή Προαστιακό Σταθμό ΖΕΦΥΡΙ.
ΟΙ ΝΕΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ
Το μήκος της επέκτασης με την νέα χάραξη είναι πλέον 4χλμ και περιλαμβάνει 3 νέους υπόγειους σταθμούς στις παρακάτω θέσεις:
ΣΤΑΘΜΟΣ 1:θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας (εντός των ορίων του Δήμου Ιλίου)
ΣΤΑΘΜΟΣ 2: θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών (εντός των ορίων του Δήμου Ιλίου)
ΣΤΑΘΜΟΣ 3:θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς (εντός των ορίων του Δήμου Ιλίου)
ΓΡΙΦΟΣ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ, ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΔΗΜΟΣ ΙΛΙΟΥ
Πλέον με την νέα χάραξη ανατρέπεται η προηγούμενη διάταξη των σταθμών και όπως φαίνεται και από τις παραπάνω θέσεις που θα κατασκευαστούν θα βρίσκονται όλοι εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ιλίου που είναι ο μεγάλος κερδισμένος από αυτή την αλλαγή.
Πλέον οι ονομασίες των σταθμών αποτελούν γρίφο καθώς θα πρέπει να επιλεγούν ονόματα που θα καθορίζουν την θέση τους και μέχρι σήμερα συνήθως επιλέγονται είτε τα ονόματα των Δήμων που βρίσκονται οι σταθμοί, είτε εκκλησίες και τοπονύμια.
Όπως έχει υπολογίσει η Αττικό Μετρό από την λειτουργία των 3 νέων σταθμών της γραμμής 2 θα εξυπηρετούνται καθημερινά περίπου 46.500 κάτοικοι και 5.500 θέσεις εργασίας, συνολικά 51.000 επιβάτες. Ειδικά τις ώρες αιχμής υπολογίζεται ότι και στους 3 σταθμούς θα κινούνται (ανά ώρα) 4.440 επιβάτες.
Η επέκταση αυτή προς το παρόν βρίσκεται σε μελέτες (γεωλογικές, γεωφυσικές, γεωτεχνικές) και η χρηματοδότηση θα αναζητηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 300εκ.ευρώ. Πάντως δεν περιμένουμε την δημοπράτηση της πριν το 2015 και την ολοκλήρωση της περίπου το 2020.
Με την λειτουργία της τα Δυτικά Προάστια της Αθήνας θα έχουν καλυφθεί σχεδόν πλήρως και θα απαιτούνται λιγότερα από 20 λεπτά για να φτάσει κανείς από τον τερματικό σταθμό στο Ίλιον στο Σύνταγμα. Με αυτή την επέκταση η γραμμή 2 θα φτάσει συνολικά τους 23 σταθμούς και θα εκτείνεται από το Ίλιον μέχρι το Ελληνικό.
ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου