Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025

Λαϊκή Συσπείρωση Περιστερίου: Για τα προβλήματα της δημόσιας και δημοτικής συγκοινωνίας

Η Λαϊκή Συσπείρωση Περιστερίου επιλέγει να αναδείξει το πρόβλημα των δημόσιων συγκοινωνιών, σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο, εν’ όψη της μεγάλης πανελλαδικής απεργίας στις 28/2, την ημέρα που συμπληρώνονται δυο χρόνια από το έγκλημα των Τεμπών. Ένα έγκλημα του αστικού κράτους, των κυβερνήσεων, της ΕΕ και των εταιρειών που στέρησε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους και προκάλεσε τη λαϊκή αγανάκτηση και συγκίνηση διεθνώς.


Η απεργία στις 28 Φλεβάρη και η στάση της Διοίκησης Παχατουρίδη

Και με την ευκαιρία αυτής της παρέμβασης δυναμώνουμε το κάλεσμα για μαζική συμμετοχή στα μεγάλα απεργιακά συλλαλητήρια αγώνα, μνήμης, δικαίωσης των αθώων θυμάτων του εγκλήματος των Τεμπών, εκεί που ο λαός θα φωνάξουν ξανά "τα κέρδη τους ή οι ζωές μας".

Η οργή μεγαλώνει γιατί, έχουν περάσει δύο χρόνια, και κανένας πραγματικός υπεύθυνος δεν έχει τιμωρηθεί, αλλά και γιατί καταλαβαίνουν, ότι δεν ήταν ένα μεμονωμένο γεγονός, μια κακιά στιγμή, αλλά η πιο κραυγαλέα και απάνθρωπη έκφραση μιας πολιτικής που συσσωρεύει παντού αδιέξοδα.

Οι μεγαλειώδεις συγκεντρώσεις που έγιναν μετά από κάλεσμα του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων Τεμπών έκαναν ήδη σαφές ότι η πολύμορφη συγκάλυψη του εγκλήματος, των αιτιών και των ενόχων, δεν πρόκειται να γίνει ανεκτή, δεν θα περάσει! Η προσπάθεια συκοφάντησης του αγώνα και των διεκδικήσεων του λαού και της νεολαίας θα πέσει στο κενό.

Η στάση της Διοίκησης Παχατουρίδη εν’ όψει της απεργίας είναι ντροπιαστική. Εκτός από την αυτονόητη αναβολή μίας αποκριάτικης εκδήλωσης είδαμε μόνο συλλυπητήρια δίχως την παραμικρή λέξη για απεργία, για συγκέντρωση, είτε απλή αναφορά για δικαίωση των θυμάτων.

Σε αντίθεση με αυτά, άλλοι Δήμοι καλούν σε συμμετοχή στη συγκέντρωση, κλείνουν υπηρεσίες, βάζουν πούλμαν. Μέχρι και η ΚΕΔΕ έβγαλε ανακοίνωση. Η Διοίκηση του Δήμου είναι εκτός ακόμα και αυτού του γενικού κλίματος.

Δικαιώνεται όμως η θέση μας ότι η παρέμβαση του λαϊκού παράγοντα είναι καταλυτική. Και αυτό ισχύει όχι γιατί το λέμε εμείς αλλά γιατί το δείχνει ο πανικός της κυβέρνησης.


Επιλεκτικά ανίκανο κράτος, κατακερματισμός και ιδιωτικοποιήσεις

Ευθύνες για το έγκλημα έχουν όλες οι κυβερνήσεις, γιατί ακολουθώντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ, “τεμάχισαν” τον σιδηρόδρομο, δημιουργώντας πολλές διαφορετικές εταιρείες, κάτι που εκ των πραγμάτων δημιούργησε ζήτημα ασφαλείας.
Διαχώρισαν έτσι τις ράγες από τα τρένα. Άφησαν το δίκτυο να ρημάξει. Ιδιωτικοποίησαν το κερδοφόρο μεταφορικό έργο. Μείωσαν το προσωπικό του ΟΣΕ. Έφτιαχναν συμβάσεις δήθεν για μέτρα ασφάλειας, που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ, γιατί ήταν κομμένες και ραμμένες στα μέτρα εργολάβων, προμηθευτών, μιζαδόρων και άλλων τρωκτικών που "τρώγανε" όλα αυτά τα χρόνια.

Τα προβλήματα στα μέσα σταθερής τροχιάς της Αθήνας (Ηλεκτρικός και Μετρό) γίνονται όλο και πιο συχνά, με βλάβες στους συρμούς και βαγόνια που βγάζουν καπνούς, με ό,τι κινδύνους συνεπάγεται αυτό για τους επιβάτες.

Η συγκεκριμένη φθορά δεν είναι κάτι σπάνιο, όπως λένε οι ειδικοί, ωστόσο ο χρόνος αποκατάστασής της εξαρτάται από το προσωπικό και τον εξοπλισμό που είναι διαθέσιμα. Και εδώ είναι το μεγάλο πρόβλημα: Η έλλειψη προσωπικού και μέσων οδηγεί σε καθυστερήσεις στον έλεγχο και στην επιδιόρθωση τέτοιων φθορών, αφού αντικειμενικά το λιΣε αυτή την κατεύθυνση όλες οι κυβερνήσεις των προηγούμενων ετών, οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, οι μεταξύ τους συγκυβερνήσεις, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, έστρωναν το έδαφος για να βαθαίνει η ιδιωτικοποίηση και η εμπορευματική λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών.

Σήμερα αυτή η εμπορευματική λειτουργία φέρνει στο προσκήνιο υποβαθμισμένες αστικές συγκοινωνίες, μακριά από τις σύγχρονες ανάγκες αλλά και τον κίνδυνο ενός μεγάλου δυστυχήματος στις αστικές συγκοινωνίες του Λεκανοπεδίου. Τόσο στα λεωφορεία που εκτελούν συγκοινωνιακό έργο στην Αττική, όσο και στα μέσα σταθερής τροχιάς, Μετρό, τραμ και κυρίως στον Ηλεκτρικό, έχουμε να κάνουμε με κοινές αιτίες που γεννούν καθημερινά επικίνδυνες καταστάσεις.

Τα παραδείγματα από αστικά λεωφορεία και συρμούς που αρπάζουν φωτιά εν κινήσει, με πόρτες που πέφτουν, με ακατάλληλα ελαστικά, με συρμούς που έχουν καταγράψει εκατομμύρια χιλιόμετρα διαδρομών, με σήραγγες χωρίς φωτισμό και εξόδους κινδύνου, με συρμούς με ελαττωματικά φρένα, είναι ενδεικτικά της κατάστασης που επικρατεί συνολικά. Και αυτά δεν είναι ελληνικό φαινόμενο αλλά διεθνές με παραδείγματα σε Βρετανία, Αργεντινή και αλλού.

H δημοτική συγκοινωνία στο Περιστέρι

Το Περιστέρι δεν διασυνδέεται μεταξύ των γειτονικών διαμερισμάτων. Παρά τους τρεις σταθμούς μετρό η πρόσβαση ολοένα και δυσκολεύει. Τα δρομολόγια αραιώνουν και οι επιβάτες συμπιέζονται μέσα στα οχήματα. Ό άναρχος σχεδιασμός με αλλαγή αφετηριών (όπως στο 1ο διαμέρισμα) προκαλεί αναστάτωση.

Με ανακοίνωση του ο Δήμος Περιστερίου την 21/12/2023, διαφήμιζε ότι: «Πέντε (5) νέα ηλεκτρικά λεωφορεία απέκτησε ο Δήμος Περιστερίου σταδιακά αναβαθμίζεται η δημοτική συγκοινωνία στο Περιστέρι». Ο Δήμαρχος Παχατουρίδης, κατά την παρουσίαση στις 19/12/2023, στο «Πράσινο Σημείο» Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης στη Νέα Ζωή, τόνισε ότι: «Η δημοτική μας συγκοινωνία, πλέον μπαίνει σε νέα τροχιά με σύγχρονα οχήματα, χωρίς ρύπους, χωρίς θόρυβο, δωρεάν για τους δημότες. Τα νέα λεωφορεία έχουν μεγάλη αυτονομία και θα φορτίζονται με ηλιακή ενέργεια που θα παράγει ο Δήμος Περιστερίου μέσω ηλιακών πάνελ, με αποτέλεσμα το κόστος λειτουργίας τους να είναι μηδενικό».

Από τα πέντε οχήματα, μετά από ένα χρόνο, ένα μόνο όχημα διατίθενται για την δημοτική συγκοινωνία, άλλο ένα χρησιμοποιείται για άλλες υπηρεσιακές ανάγκες και τρία παραμένουν στο αμαξοστάσιο.


Η Λαίκή Συσπείρωση Περιστερίου συντάσσεται με τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες, τα σωματεία τους, στις διεκδικήσεις για σύγχρονο, επαρκή στόλο με ασφαλή, φτηνή, τακτική συγκοινωνία χωρίς ιδιώτες, με κριτήριο τις ανάγκες μετακίνησης του λαού, με μαζικές προσλήψεις προσωπικού, με διασφάλιση των μέτρων ασφαλείας για εργαζόμενους και επιβάτες.

27/2/2025

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου