Σε καθεστώς οικονομικής ασφυξίας και αδυναμίας κάλυψης των άμεσων και καθημερινών αναγκών τους βρίσκονται και τη φετινή σχολική χρονιά οι περισσότερες σχολικές μονάδες του Περιστερίου τόσο λόγω της διαχρονικής διαρκώς εντεινόμενης κρατικής υποχρηματοδότησης όσο και της ασφυκτικής και περιοριστικής παρέμβασης του Δήμου στη διαχείριση των οικονομικών τους.
- Αν και οι σχολικές επιτροπές υφίστανται κανονικά, καθώς λόγω του μεγάλου αριθμού σχολικών μονάδων(πάνω από 100), δεν προχώρησε η κατάργησή τους όπως ορίζει ο νόμος 5056/2023, εδώ και ενάμιση χρόνο σχεδόν (από το Μάρτη του 2023) ο δήμος Περιστερίου παρακρατεί το 100% της κρατικής χρηματοδότησης προκειμένου να καλύπτει (όπως ισχυρίζεται) οφειλές σε λογαριασμούς ΔΕΚΟ, προμήθεια πετρελαίου, είδη καθαριότητας κ.α.
Αποτέλεσμα της κατάστασης αυτής είναι να μη φτάνει στα σχολεία κανένα χρηματικό ποσό και τα ταμεία των σχολείων να είναι στην κυριολεξία άδεια, ενώ είναι πολλές οι περιπτώσεις που αυθαίρετα μπαίνει κόφτης στις ανάγκες των σχολείων και καθυστερούν προμήθειες σε γραφική ύλη, καθαριστικά, ακόμη και στα αναγκαία υλικά εξοπλισμού των σχολικών φαρμακείων κ.λ.π! Καθημερινά γινόμαστε δέκτες παραπόνων για σοβαρές ελλείψεις όπως σε εποπτικό παιδαγωγικό υλικό στα νηπιαγωγεία, για να μη συζητήσουμε για την εγκατάσταση κλιματιστικών και την προμήθεια συσκευών υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας όπως φωτοτοτυπικές μηχανές, υπολογιστές, προτζέκτορες κλπ.
- Πολλοί εκπαιδευτικοί αλλά και Διευθυντές σχολείων αναγκάζονται να βάζουν χρήματα από την τσέπη τους για τις καθημερινές ανάγκες και αρκετές φορές η ευθύνη κάλυψης ακόμα και στοιχειωδών λειτουργικών αναγκών μεταφέρεται στους γονείς. Η διαβόητη «σχολική λίστα», πέρα από το καθιερωμένο πλέον χαρτί φωτοτυπικού, εμπλουτίστηκε με αντισηπτικά και με κάθε λογής υλικά καθαριότητας κλπ.
Δεν είναι λίγες οι φορές που οι Διευθυντές σχολείων απευθύνονται στους συλλόγους γονέων ή και κατευθείαν στους ίδιους τους γονείς όταν βλέπουν ότι οι ανάγκες δεν πρόκειται να καλυφθούν με αποτέλεσμα οι γονείς να πληρώνουν για ανεμιστήρες , να βάφουν τοίχους ή να επιδιορθώνουν ζημιές.
- Η κατάσταση που διαμορφώνεται και που χειροτερεύει από χρόνο σε χρόνο, εντάσσεται στη γενικότερη κατεύθυνση εμπορευματοποίησης του σχολείου και της λειτουργίας του με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Αποτελεί πολιτική επιλογή της κυβέρνησης της ΝΔ, όπως και των προηγούμενων κυβερνήσεων, η υλοποίηση μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών νόμων για ένα σχολείο δήθεν «οικονομικά ανεξάρτητο», κατηγοριοποιημένο, που θα ψάχνει πόρους και χορηγούς και θα καλεί τους γονείς να βάλουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη , όχι μόνο για τα έξοδα της μόρφωσης των παιδιών τους αλλά ακόμη και για τα έξοδα λειτουργίας των σχολείων.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο οικονομικός στραγγαλισμός των σχολείων, οι συγχωνεύσεις δεκάδων τμημάτων με στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών, η οικονομική αφαίμαξη των γονιών, η επιβολή της κατηγοριοποίησης των σχολείων μέσω της λεγόμενης αξιολόγησης είναι κρίκοι στην ενιαία αλυσίδα μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει την μόρφωση των παιδιών ως κόστος, που ματώνει καθημερινά το λαό, για τα κρατικά πλεονάσματα και τα κέρδη των λίγων.
- Έχει μεγάλες ευθύνες η δημοτική αρχή Περιστερίου, η οποία αντί να διεκδικεί και να πιέζει την κυβέρνηση να λάβει χρηματοδότηση στο ύψος των πραγματικών αναγκών των σχολείων, συνειδητά διαχειρίζεται την υποχρηματοδότηση σαν κανονικότητα και συμβάλλει πλήρως στην υλοποίηση αυτού του αντιεκπαιδευτικού σχεδιασμού. Ευθυγραμμίζεται με την κυβέρνηση της ΝΔ και του Υπ. Παιδείας στην επιδίωξή τους για επιτάχυνση της εφαρμογής των νόμων για αναζήτηση πόρων και χορηγών από τη σχολική μονάδα. Φτάνει ακόμα και στο σημείο το απαράδεκτο γεγονός της διακοπής ρεύματος σε 3 γυμνάσια του Δήμου λόγω μη έγκαιρης πληρωμής των λογαριασμών, να το αποδίδει σε δυσλειτουργία της ΔΕΗ και του ΔΕΔΔΗΕ !!
Επειδή η χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας έχει άμεση σχέση με τους όρους και προϋποθέσεις λειτουργίας του δημόσιου σχολείου απαιτούμε η δημοτική αρχή να θέσει ως προτεραιότητά της τη διεκδίκηση της δραστικής αύξησης της κρατικής χρηματοδότησης των σχολείων στο ύψος των πραγματικών αναγκών.
- Απαιτούμε σαφές πλαίσιο και διαδικασίες που θα εξασφαλίζουν ότι θα καλύπτεται το σύνολο των λειτουργικών αναγκών των σχολικών μονάδων και την έγκαιρη χρηματοδότηση των ταμείων τους μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, ώστε να μπορούν με επάρκεια να ανταποκρίνονται στις καθημερινές λειτουργικές τους ανάγκες και να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία τους.
31/10/2024
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου