Τρίτη, 12 Ιουλίου 2016

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μέτρο, Ποικιλία | Κίνηση, Ευεξία» στο 21ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου

 Μια υπέροχη εκπαιδευτικός, με πολύ αγάπη για τη σωματική και ψυχική υγεία των παιδιών, η
κυρία Μόσχου, μαζί με τη δασκάλα Φυσικής Αγωγής του σχολείου, την κυρία Χάλαρη, ασχολήθηκαν για άλλη μια χρονιά με την ευεξία των παιδιών μέσα από το ενεργειακό ισοζύγιο, υλοποιώντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μέτρο, Ποικιλία | Κίνηση, Ευεξία».


  • Οι εκπαιδευτικοί έδωσαν τεράστια σημασία στην κίνηση των παιδιών. Καθημερινά, τα παιδιά υλοποιούσαν ασκήσεις προθέρμανσης, κάτω άκρων, αποφόρτισης και οριοθέτησης δυνάμεων. Επίσης, ένας όμορφος τρόπος για να μάθουν τα παιδιά να ασκούνται καθημερινά είναι κάτι που χρησιμοποίησε η μία εκπαιδευτικός: συνδύασε την άσκηση με το παιχνίδι, αφού κάθε φορά που κάποιο παιδί έκανε κάτι σωστό στην τάξη, ως επιβράβευση διάλεγε ένα κινητικό παιχνίδι για να παίξουν όλοι μαζί. Έτσι, η καθημερινότητα γινόταν διασκέδαση και κατάφερνε το σκοπό της, ώστε «τα ισορροπημένα παιδιά είναι παιδιά με καθημερινή κίνηση», όπως μας εκμυστηρεύτηκε η ίδια.
Τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι και την άθληση, γνώρισαν τις δυνατότητες του σώματός τους, τη σημασία της συνεργασίας και της ευγενούς άμιλλας και την ευχαρίστηση που ένιωθαν μέσα από αυτά. Έτσι, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, της γυμναστικής αλλά και των υπόλοιπων μαθημάτων, τα παιδιά βρίσκονταν διαρκώς σε κίνηση, κάνοντάς τα να νιώθουν διαρκώς ευεξία και ενεργητικότητα. Παιχνίδια με στεφάνια, σκοινάκι, κουτσό, ασκήσεις ισορροπίας, διατάσεις, πηδηματάκια, χορός, ποδόσφαιρο ήταν μερικές από τα συνηθισμένες ασχολίες των αεικίνητων φίλων μας.
  • Εκτός από τη σωματική δραστηριότητα, σημαντική ήταν και η ενασχόληση με την υγιεινή διατροφή των παιδιών, ώστε να μάθουν να ισορροπούν τη θερμιδική πρόσληψη με την ενεργειακή τους δαπάνη. Αρχικά, εκπαιδευτικοί και παιδιά ενημερώθηκαν για την διατροφική πυραμίδα και τη σημασία της κάθε τροφής για τον οργανισμό. Γνώρισαν τις ποσότητες που πρέπει να λαμβάνουν από κάθε ομάδα τροφών, τη σημασία της ποικιλίας στο ημερήσιο μενού και τα θρεπτικά συστατικά της κάθε τροφής. Τέλος, έφτιαξαν το διαιτολόγιό τους, όπου το παρακολουθούσαν κάθε εβδομάδα και βελτίωναν τις διατροφικές επιλογές τους.
Ένας επιπλέον στόχος των εκπαιδευτικών είναι να βοηθήσουν τα παιδιά να αποδεχτούν το
σωματότυπό τους όπως είναι και να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους. Να καταλάβουν
πως η ισορροπημένη διατροφή και η τακτική σωματική δραστηριότητα είναι σημαντικοί
παράγοντες για την καλή τους υγεία και όχι μόνο για την όμορφη εξωτερική τους εμφάνιση.

  • Επιπροσθέτως, τα παιδιά, χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους και τα ταλέντα τους, εργάστηκαν πυρετωδώς και -μέσα από τα φύλλα δραστηριοτήτων του εκπαιδευτικού υλικού- έφτιαξαν τις δικές τους κατασκευές, ζωγραφιές και καλλιτεχνικές δημιουργίες: έργα που εντυπωσίασαν τόσο τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου όσο και άλλους εκπαιδευτικούς και γονείς που συμμετείχαν στο πρόγραμμα.

 Οι δραστήριοι εκπαιδευτικοί του 21ο Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου σχολίασαν για το
πρόγραμμα: «Σας υπογραμμίζουμε ότι το πρόγραμμα για μας ήταν το κίνητρο για την
ενεργοποίηση των μαθητών μας σχετικά με την σωστή επιλογή της διατροφής και την
αξία της καθημερινής κίνησης και δραστηριότητας. Για την υλοποίηση του προγράμματος
τηρήσαμε τον προγραμματισμό δράσεων με τους μαθητές μας, οι οποίοι εργάστηκαν
ομαδοσυνεργαστικά διατηρώντας ψηλά την έννοια της ομάδας μέσα από την ανάπτυξη
των προσωπικών τους επιλογών.
  • Το πρόγραμμα βοήθησε όχι μόνο τους μαθητές στην ουσιαστική συνειδητοποίηση της σημασίας και της αξίας της κίνησης και της διατροφής, αλλά και τους γονείς στην αλλαγή στάσης και νοοτροπίας. Τελικά, το μεταγνωστικό κέρδος για τους μαθητές μας είναι η τροποποίηση της καθημερινότητάς τους κι αυτό αποτελεί το καλύτερο βήμα για έναν υπεύθυνο ενεργό πολίτη. Ευχαριστούμε για τοπλούσιο αθλητικό υλικό, που μας προσφέρατε και να είστε βέβαιοι ότι θα το χρησιμοποιούμε συνεχώς, γιατί θα συνεχίσουμε την προσπάθειά μας.»
Τι αποκόμισαν τελικά τα παιδιά μέσα από το πρόγραμμα; Ενέταξαν στην καθημερινότητά
τους την υγιεινή διατροφή και τη σωματική δραστηριότητα ώστε να γίνει μια όμορφη
συνήθεια στη μετέπειτα ζωή τους.
  • Μέσα από τις δραστηριότητες του εκπαιδευτικού προγράμματος«Μέτρο, Ποικιλία | Κίνηση, Ευεξία»έκαψαν 73.920 θερμίδες,τα παιδιά: υλοποίησαν περισσότερες από 44 εκπαιδευτικές δράσεις!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις