Παρασκευή 24 Απριλίου 2015

Ιορδάνης Καλέσης: Το άγχος γενικά είναι ανασταλτικός παράγοντας μόνο όταν δεν μπορεί κανείς να το διαχειριστεί!


nlpradio: Πότε αποφάσισες πως θέλεις να γίνεις ηθοποιός;
  • Ιορδάνης Καλέσης: Ένα απόγευμα, στην Αλεξανδρούπολη, πριν αρκετά χρόνια. Ήμουν εκεί φαντάρος. Μετά από μια κουβέντα με φίλο που συμμετείχε σε παραστάσεις στην ερασιτεχνική ομάδα του δήμου. Κάτι στα λόγια του μου έδωσε το έναυσμα να σκεφτώ: “Αυτό είναι κάτι συναρπαστικό που θα μου άρεσε πολύ να κάνω”! Δεν μίλησα. Απλά σαν να άκουσα μέσα μου μια φωνή. Το “μικρόβιο” είχε ήδη ...εισχωρήσει στον οργανισμό μου!

nlpradio: Ποιο είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σου;
  • Ιορδάνης Καλέσης: Σε ότι έχει να κάνει με το θέατρο νομίζω ότι είναι η δυνατότητά μου να παίζω και κωμικούς και δραματικούς ρόλους. Είμαι μάλλον αυτό που λένε οι παλιοί ηθοποιοί “καρατερίστας”. Εννοούν ότι αυτός ο ηθοποιός είναι καλός σε χαρακτηριστικούς ρόλους. Μάλλον η φάτσα μου έχει να κάνει δεν ξέρω… Σε ότι αφορά στο χαρακτήρα μου, το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό μου είναι η σκληρή δουλειά, η επιμονή και η συνέπεια.

nlpradio: Είσαι αισιόδοξος για το θέατρο στην Ελλάδα ;
  • Ιορδάνης Καλέσης: Ναι είμαι. Το θέατρο περνάει σήμερα βαθιά κρίση. Η ανεργία στον κλάδο των ηθοποιών φτάνει σε ύψη ρεκόρ! Ζούμε έναν σύγχρονο μεσαίωνα. Πολύ λίγοι σήμερα συνάδελφοί μου ζουν από τα χρήματα που κερδίζουν απ’ το θέατρο. Χρειάζεται σίγουρα δουλειά πολύ ...”για να γυρίσει ο ήλιος”, αλλά αυτό είναι νομοτελειακό. Κάποια στιγμή θα γυρίσει! Όσοι συμβάλλουν με τις πράξεις τους και το έργο τους σε αυτή την προσπάθεια και ταυτόχρονα έχουν “ανοιχτές τις κεραίες τους” θα κάνουν το αντίθετο από αυτό που έκαναν οι αλαζόνες που μας έφεραν σε αυτό το χάλι. Θα χτίσουν αντί να γκρεμίσουν. Θα είναι οι κερδισμένοι του αύριο!

nlpradio: Πώς βλέπεις την κατάσταση των ηθοποιών σήμερα;
  • Ιορδάνης Καλέσης: Όπως ανέφερα και στην προηγούμενη απάντηση, οι ηθοποιοί σήμερα αντιμετωπίζουν πολλές δυσκολίες αλλά ακριβώς αυτές οι δύσκολες συνθήκες είναι το πολύτιμο υλικό των ανθρώπων που έχουν το χάρισμα να τις μετουσιώνουν σε τέχνη. Των ανθρώπων που, στα δύσκολα, ξεπηδούν από το σκοτάδι και φωτίζουν τον δρόμο!

nlpradio: Τι είναι αυτό που κάνει το θέατρο τόσο ξεχωριστό για εσένα;
  • Ιορδάνης Καλέσης: Το θέατρο μου δίνει, όσο τίποτε άλλο, τη δυνατότητα να εκφράζομαι. Να επικοινωνώ με τους ανθρώπους. Να γελάω. Να παθιάζομαι. Να κλαίω. Να ζω.

nlpradio: Πώς αντιλαμβάνεσαι τον εαυτό σου μέσα στην Τέχνη;
  • Ιορδάνης Καλέσης: Θα ήθελα πολύ να προσφέρω κάτι καινούργιο στην Τέχνη. Έτσι αντιλαμβάνομαι τον εαυτό μου. Όλη μου η προσπάθεια επικεντρώνεται σε αυτό.

nlpradio: Το άγχος της επιβίωσης είναι ανασταλτικός παράγοντας για τη δημιουργία ή μήπως λειτουργεί σαν κίνητρο;
  • Ιορδάνης Καλέσης: Το άγχος γενικά είναι ανασταλτικός παράγοντας μόνο όταν δεν μπορεί κανείς να το διαχειριστεί. Όταν μπορέσεις να το διαχειριστείς, το άγχος σε βοηθάει να είσαι πάντα σε εγρήγορση. Σε κρατάει ξύπνιο και σου δίνει μια ιδιαίτερη δυναμική.

nlpradio: Μίλησε μου για το ρόλο σου στη στην “ΜΥΓΑ”;
  • Ιορδάνης Καλέσης: Θα υποδυθώ έναν επιθεωρητή της αστυνομίας. Είναι ένας ρόλος ιδιαίτερος και ξεχωριστός! (γέλιο) Αυτό ήταν αυτοσαρκαστικό χιούμορ… Είναι σχετικά μικρός ρόλος αλλά είναι χαρακτηριστικός, με την έννοια ότι οδηγεί, κατά κάποιον τρόπο, την πλοκή και στο τέλος, επιβάλει τη λύση του έργου! Περισσότερα στη σκηνή του θεάτρου… για να κρατήσουμε και λίγο το σασπένς!
nlpradio: Τι σε συναρπάζει σε αυτό το ρόλο;
  • Ιορδάνης Καλέσης: Όταν δεν μιλάει! Με συναρπάζει ο τρόπος που φαντάζομαι αυτόν τον ήρωα να ακούει προσεκτικά τους άλλους. Οι σιωπές του και οι ερωτήσεις του όταν απευθύνεται στους άλλους, αναδεικνύουν έναν χαρακτήρα πολύ εφυή και απρόβλεπτο.
nlpradio: Πως πρόεκυψε αυτή η συνεργασία; και λίγα λόγια για τους συντελεστές;

  • Ιορδάνης Καλέσης: Μου τηλεφώνησε ο συνάδελφός μου Στέργιος Ιωάννου, με τον οποίον παίζαμε το καλοκαίρι μαζί στην Εκάβη και μου έδωσε το τηλέφωνο του σκηνοθέτη Διονύση Λυκιαρδόπουλου. Συναντήθηκα με τον Διονύση σε ένα καφέ στην Ακρόπολη. Με είδε και του έκανα για τον ρόλο. Σε ότι αφορά στους συντελεστές, μου έκανε φοβερή εντύπωση από τις 2- 3 πρώτες πρόβες, ότι ήταν πολύ καλοί ηθοποιοί και αυτό μου έδωσε πολύ αισιοδοξία για το αποτέλεσμα. Βεβαίως, νωρίτερα είχα γνωρίσει κάπως τον Διονύση και ήξερα την σκηνογράφο της παράστασης Κική Μήλιου, που ήταν δασκάλα μου στη δραματική σχολή!

  • nlpradio: Τι ελπίζεις για το μέλλον;

  • Ιορδάνης Καλέσης: Ελπίζω να φτιάξουμε μια ενδιαφέρουσα παράσταση. Και οι θεατές να μείνουν ικανοποιημένοι από την προσπάθειά μας. Είναι η πρώτη φορά που ανεβαίνει “Η μύγα” στο θέατρο στην Ελλάδα και αυτό, εκτός από χαρά, μας κληροδοτεί ταυτόχρονα κι ένα αίσθημα ευθύνης.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου