Παρασκευή 20 Απριλίου 2012

ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΛΙΝΗΣ στο nlpradio

 ΝΙΚΟΣ ΚΑΛΛΙΝΗΣ: "Οι καιροί που ζούμε , δυστυχώς, δεν ευνοούν τα μακρόπνοα σχέδια . Ευνοούν όμως τα όνειρα..... "

nlpradio: ΝΙΚΟ σε καλοσωρίζουμε στο ραδιόφωνο μας και στο πορταλ. Είσαι ένας καλλιτέχνης που αγαπήσαμε και αγαπάμε αρκετό καιρό. Μέλος των «ΕΚΕΙΝΟΣ και ΕΚΕΙΝΟΣ» , μια σημαντική πορεία στο χώρο , πες μας για σένα
Γεννήθηκα στον  Πειραιά και μεγάλωσα στο Πέραμα . Είμαι αυτοδίδακτος μουσικός , γράφω  τραγούδια  από  πολύ νεαρή ηλικία , αγαπώ τα  blues και  έχω συμμετάσχει σαν κιθαρίστας και τραγουδιστής σε διάφορες μπάντες..
Τα πρώτα μου βήματα στη δισκογραφία έγιναν το 1985, με το συγκρότημα των « ΕΝΑΛΛΑΞ » και το τραγούδι    « ΚΟΝΤΡΑ» , ενώ το 1986 κυκλοφόρησε το άλμπουμ με τίτλο το όνομα του γκρουπ . 10 τραγούδια , τα περισσότερα σε στίχους του φίλου και συνεργάτη Γιώργου Πολυμενάκου .
Το 1988 με τον συνθέτη  Κώστα Λογοθετίδη  σχηματίσαμε  τους « ΕΚΕΙΝΟΣ + ΕΚΕΙΝΟΣ »  με συνεχή δισκογραφική παρουσία από το 1991 έως το 2004.
Πολλά τραγούδια μας  έγιναν επιτυχίες (  Δεν θυμάσαι  ,  Χειμωνιάτικα Μπαρ , Χρώματα ,  Είσαι ότι έχω , Παραισθήσεις  ,  Τα λόγια κομμάτια  ,   Αν η σιωπή μου  κ.ά. ) ενώ δικές μας  συνθέσεις  έχουν  ερμηνεύσει    μεγάλα ονόματα του Ελληνικού Τραγουδιού .
Στα δικά μου ερωτικά τραγούδια δεν υπάρχουν ανύποπτα θύματα και στυγεροί θύτες. Δεν υπάρχει αθώο αίμα που κυλάει σε εγκαταλελειμμένα σπίτια  , ούτε πισώπλατες μαχαιριές σε εξώπορτες .Περιγράφονται συνειδητές πράξεις ενηλίκων που αναζητούν  με όσο το δυνατόν περισσότερη αξιοπρέπεια την προσωπική τους γαλήνη μέσα από τα τρελά σενάρια που γράφει το πάθος. Και μου αρέσει να κλείνει κάθε τραγούδι με την αίσθηση ότι υπάρχει ένα Αύριο που αξίζει να το παλέψεις και να το ζήσεις.
nlpradio:  Γιατί χάθηκαν οι «Εκείνος και Εκείνος» ? Από εκεί και έπειτα τι έκανες? Δεν σε είχαμε ακούσει.
Με τον Κώστα Λογοθετίδη είχα την τύχη να μοιραστώ 15 από τα πιο δημιουργικά χρόνια της ζωής μου.       Δουλέψαμε πολύ , γελάσαμε πολύ, γράψαμε τραγούδια που άντεξαν στον χρόνο , ζήσαμε  έντονα , μάθαμε πολλά.  Όμως η επιτυχία των  « ΕΚΕΙΝΟΣ + ΕΚΕΙΝΟΣ »  ήδη από την αρχή της συνεργασίας μας , ήταν αποτέλεσμα
 αφοσίωσης  στον κοινό σκοπό και σκληρής δουλειάς .
 Το 2004 επιθύμησα λιγότερη καριέρα και περισσότερο χρόνο για μένα και την οικογένεια μου.
 Έτσι , ήταν επόμενο να μην μπορούμε να συνεχίσουμε να δημιουργούμε πια μαζί και ο καθένας να τραβήξει       τον δικό του μουσικό δρόμο.
Ακολούθησαν  τα  « Χρόνια Της Σιωπής » ,όπως τα αποκαλώ, μια περίοδος  ηθελημένης «  ηρεμίας» , κατά  την οποία έγραψα πολλά  τραγούδια αλλά  ελάχιστα δημοσιοποιήθηκαν  ,  με πιο γνωστό το « Ένα Σύννεφο » ( Ντουέτο της Ραλλίας Χρηστίδου -Γιάννη Κότσιρα ) σε στίχους Τ. Βουγιατζή. Aργότερα  κατάλαβα ότι πάλι για μένα  έγραφα, απλά με πρόφαση τους «άλλους» εξερευνούσα νέα , πιο «δικά μου» μονοπάτια .Κάποια από αυτά  τα τραγούδια έγιναν η βάση για  τα « Μυστικά  & Αγαπημένα » , ενός συνόλου 13 νέων τραγουδιών τα οποία     με την βοήθεια των συνεργατών μου ,εδώ και 2 χρόνια , αργά αλλά σταθερά  εξελίσσονται και  ηχογραφούνται .


nlpradio:  Μας παρουσίασες αυτές τις μέρες ένα νέο τραγούδι το «ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙΣ» μια όμορφη μπαλάντα που όλοι γνωρίζουμε ότι είναι η διασκευή του «HERE WITHOUT YOU» των 3 Doors Down. Γιατί επέλεξες το τραγούδι αυτό σαν comeback ?

     Η αλήθεια είναι ότι δεν πρόκειται για κάποιο comeback.. Για κάποιους που πιθανόν δεν έχουν   ακούσει ποτέ για μένα  και τη σχέση μου με τους « ΕΚΕΙΝΟΣ +ΕΚΕΙΝΟΣ » ,  είμαι ένα νέο όνομα στη μουσική σκηνή  . Από την άλλη συστήνομαι  για πρώτη φορά με το όνομα μου στο κοινό που μέχρι τώρα με ήξερε  σαν τη φωνή και την κιθάρα του ντουέτου.
Αναζητώντας λοιπόν με τους συνεργάτες μου το μέσον  για να γίνουν αυτές οι συστάσεις , σταθήκαμε  σε αυτό το τραγούδι σαν το πλέον  κατάλληλο.                                                     Υπήρξαν  βέβαια κάποιες συζητήσεις : γιατί να  επιλεγεί  ένα καθαρά ερωτικό τραγούδι αντί για κάποιο με πιο σαφές  πολιτικοκοινωνικό μήνυμα  σε αυτή τη δύσκολη χρονική στιγμή  της Ελλάδας ? Η ισορροπία της καρδιάς μας είναι η κινητήρια δύναμη της ψυχής μας .Αν χάσεις το «άλλο σου Μισό» , χάνεις   τον κόσμο κάτω από τα πόδια σου , χάνεις το όραμα σου και  το κέφι σου για ζωή .Και τότε ανακαλύπτεις ότι τίποτε άλλο δεν έχει τόση σημασία …το μυαλό αδειάζει  ..και  , ξαφνικά , δεν υπάρχουν προβλήματα    , δεν υπάρχουν  μνημόνια  ……δεν υπάρχουν κρίσεις πολιτικές ή οικονομικές  ..δεν υπάρχουν χαρές ….δεν υπάρχει     ούτε χρόνος  ούτε τόπος . Υπάρχει  μόνο «Αυτός» ή «Αυτή»…το «άλλο Μισό» …Που λείπει…..Είναι περίπου      το ίδιο με το     να περνάς ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας. . Αυτόματα ,όλα τα υπόλοιπα θέματα  περνούν σε     δεύτερη μοίρα. .
Επίσης ,με αυτόν τον τρόπο  αισθάνομαι ότι εκπληρώνω μια παλιότερη υπόσχεση , γατί το τραγούδι αυτό είναι αφιερωμένο στη μνήμη της  Σοφίας Κουλούρη  που τόσο πρόωρα  έφυγε από κοντά μας .Η Σοφία  ήταν  η πρώτη που το τραγούδησε και παρά την νεαρή της ηλικία , το αγάπησε τόσο που η ερμηνεία της  έμεινε στις καρδιές μας. Αν η ζωή δεν στεκόταν τόσο άδικη μαζί της , τώρα η Ελλάδα θα χαιρόταν μια σπουδαία τραγουδίστρια.
Η ελληνική απόδοση των στίχων  ανήκει  στην αγαπημένη  φίλη και στιχουργό Δήμητρα Νεοφύτου , που κάποια χρόνια τώρα, απλόχερα  μου εμπιστεύεται τους καρπούς  της τέχνης της και την ευγνωμονώ γι’αυτό.
nlpradio: .....να προσθέσω εδώ ότι προσωπικά πιστεύω  ότι η φωνή σου ταίριαξε πολύ και τα μέχρι στιγμής σχόλια πολύ θετικά.
Οι συνεργάτες μου και εγώ σας  ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια . Δεν θα  το τολμούσαμε 
αν δεν αισθανόμασταν το τραγούδι σαν  δικό μας..
nlpradio:    Ετοιμάζεις μια νέα δισκογραφική δουλειά? Πότε θα κυκλοφορήσει?

Μετά από ένα διάστημα  δισκογραφικής απουσίας , παρουσιάζουμε  τα «Μυστικά & Αγαπημένα» τραγούδια .
13 συνθέσεις στις οποίες  έχω γράψει τη μουσική, ενώ στίχους  εκτός από εμένα , έχουν γράψει οι φίλοι και συνεργάτες  Δήμητρα Νεοφύτου , Κώστας Στάθης , Γιάννης Ζαφείρης  &  Τάσος Βουγιατζής .
Στα « Μυστικά & Αγαπημένα » περιέχονται επίσης τα  τραγούδια  «Ταξίδια Μακρινά»  σε στίχο και μουσική       του φίλου και συνεργάτη Δημήτρη Πικέα  και ο  «Χειμώνας» σε ποίηση  Μήτσου Παπανικολάου.                                                    Το τραγούδι «ΜΟΥ ΛΕΙΠΕΙΣ» , που είναι η Ελληνική απόδοση του «HERE WITHOUT YOU» των «3 DOORS DOWN» είναι το πρώτο από τα «Μυστικά & Αγαπημένα» που κυκλοφορεί από το Διαδίκτυο  σαν DIGITAL SINGLE .
Είναι τραγούδια που γράφτηκαν αβίαστα ,  για την χαρά της δημιουργίας και μόνο, χωρίς καταναγκασμούς για επιτυχία , για πωλήσεις ή για το «οπωσδήποτε»  της καριέρας…..Άλλοτε διαλέγοντας τα στιχάκια από τους φίλους που έγραφαν από την εσωτερική τους ανάγκη για έκφραση άλλοτε γράφοντας τα δικά μου μετά από χρόνια σιωπής….
Αγαπημένα τραγούδια που τα κράτησα μυστικά ακόμα και από τους πολύ κοντινούς μου για χρόνια , μη θέλοντας να τα δημοσιοποιήσω ,ίσως επειδή , λόγω χαρακτήρα , πολλές  φορές τα σχόλια και οι κριτικές στο παρελθόν με αποδιοργάνωσαν και με έσπρωξαν μακριά  από τα εκφραστικά μονοπάτια που ήθελα αληθινά να βαδίσω.        Καλά  ή κακά , άρτια ή μισοτελειωμένα , είναι για μένα πολύτιμα καθώς , παρά τις όποιες  δυσκολίες , γράφτηκαν            σε ένα καθεστώς σπάνιας εκφραστικής ελευθερίας…..
nlpradio:   Ποιό είναι το νεό σου σχήμα? Ποιοί το πλαισιώνουν?
Το νέο σχήμα δεν είναι νέο .Είμαι  παρέα με τους παλιούς γνώριμους συνεργάτες μου , Γιώργο Ρουμάνη (τύμπανα – κρουστά – μουσική συμπαραγωγή ) και τον Δημήτρη Πικέα ( μπάσο ) .             2 ανθρώπους που έχω την τύχη να με στηρίζουν με την φιλία και την τέχνη τους για πάνω από 20 χρόνια τώρα , κάτι σπάνιο στους καιρούς μας Η νέα είσοδος στην συντροφιά μας είναι η Μαρία Σαχπασίδη στα πλήκτρα και στα φωνητικά .

nlpradio:    Ετοιμάζεις κάποιες εμφανίσεις , που και πότε θα σε δούμε?
Υπόσχομαι να  σας πληροφορούμε έγκαιρα για κάθε μας νέα κίνηση.
nlpradio:   Ποιοί είναι οι επόμενοι στόχοι σου?
Οι καιροί που ζούμε , δυστυχώς, δεν ευνοούν τα μακρόπνοα σχέδια . Ευνοούν όμως τα όνειρα  ή καλύτερα ,τις ευχές . Έτσι λοιπόν , εύχομαι πρώτα από όλα να είμαι υγιής και δημιουργικός , έπειτα να ολοκληρωθούν  και να ακουστούν  τα « Μυστικά & Αγαπημένα » μας τραγούδια,  εγώ και οι συνεργάτες μου  να μπορούμε να ταξιδεύουμε και να  τα τραγουδάμε .Επίσης ,να συνεχίσω να εξερευνώ τα όριά μου στα παιχνίδια της ζωής και πάντα να τολμώ να ονειρεύομαι.
      Τώρα ,αν η ζωή έχει άλλα σχέδια για μένα , θα προσπαθήσω να παραμείνω ήρεμος και έτοιμος για όλα στην   Ελλάδα που αλλάζει….

nlpradio:    Πως βλέπεις την Ελληνική Μουσική Σκηνή τα τελευταία χρόνια? Σε σχέση μ’ αυτό που έζησες μια περίοδο που κάθε τραγούδι σας με τους «ΕΚΕΙΝΟΣ και ΕΚΕΙΝΟΣ» γινόταν επιτυχία.
Στην δική μας « χρυσή εποχή» που ήταν η δεκαετία 1990-2000 , οι μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες
 είχαν το πάνω χέρι ελέγχοντας σχεδόν απόλυτα  και το παιχνίδι του εγχώριου Star System.
 Αισθάνομαι υπερήφανος που τόσα τραγούδια μας  έγιναν γνωστά  δισκογραφώντας σε  μικρές Ελληνικές εταιρείες . Αυτή η εποχή όμως τελείωσε και όχι μόνο λόγω  INTERNET ή « πειρατείας ».
Τώρα , μικροί – μεγάλοι είμαστε στα ίσια και αυτό που μετράει είναι  η δύναμη του τραγουδιού και η ικανότητα του ερμηνευτή . Τώρα είναι η ώρα της αλήθειας για όλους μας .
nlpradio:   Πραγματικά χαίρομαι που είσαι πάλι στο χώρο. Εσύ πως νοιώθεις?
Σαν να βγαίνω στην επιφάνεια για ανάσα μετά από ένα μεγάλο μακροβούτι.. Είναι πολύ όμορφο και  σημαντικό να αισθάνεσαι καλοδεχούμενος.
nlpradio:   Ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ σε κάθε επόμενο βήμα σου, και εμείς θα είμαστε εδώ να σε στηρίζουμε και να  απολαμβάνουμε

nlpradio: Πες μας κάτι για τους ακροατές, φίλους και συνεργάτες μας,
Επιτρέψτε μου τα παρακάτω:
Αφήστε στην άκρη  το «εγώ» για χάρη του «εμείς» , πάρτε   δύναμη από μικρές καθημερινές χαρές  , ανακαλύψτε  την αξία του  να ζεις  και να μη βαρυγκωμάτε  για ασήμαντα , νοιώστε  τι θα πει να είσαι  ευγνώμων  για την κάθε  μια  ξεχωριστή και πολύτιμη παραπάνω μέρα στη ζωή , συμφιλιωθείτε με τον χρόνο και τις αλλαγές που φέρνει. Μάθετε  τον εαυτό  και  διορθώστε  ελαττώματα που ενοχλούν τους αγαπημένους σας .Να  είστε «εσείς» και με πιο λίγα.
Ευχαριστώ για τις ευχές και για τον χρόνο σας .Καλή αντάμωση εκεί που δεν θα μιλάμε αλλά θα τραγουδάμε….
nlpradio: Σ΄ευχαριστούμε πολύ !

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου